۱۰ شغل پرتقاضا در سال ۲۰۲۰ در کانادا

پیدا کردن شغل یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان مهاجرت به کانادا است. فرقی ندارد، تازه به این کشور مهاجرت کرده باشید یا قصد دارید پس از فارغ‌التحصیل شدن در کانادا کار کنید، داشتن شغل به شما در دریافت اقامت دائم کمک زیادی می‌کند. در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از پر تقاضاترین مشاغل کانادا را در سال ۲۰۲۰ معرفی کنیم.
  1. متخصصین برق صنعتی
با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در بخش صنعت، دولت کانادا به دنبال مهاجرانی است که در زمینه نصب، آزمایش، نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تخصص دارند.
  1. مهندسی هوافضا
یکی دیگر از مشاغل پر تقاضا در کشور کانادا، مهندسی هوافضا است اما همان‌طور که می‌دانید وارد شدن به این زمینه شغلی،‌ آن‌قدرها هم آسان نیست. پس اگر مدرک تحصیلی شما در این زمینه است یا قصد دارید این رشته تحصیلی را در کانادا انتخاب کنید، مطمئن باشید که راه درستی را پیش گرفته‌اید. کشور کانادا برای برطرف کردن کمبود نیروی کار خود در این بخش، به شما نیاز دارد.
  1. مهندسی و طراحی نرم‌افزار
یکی از پر تقاضا که در حال حاضر و همچنین در آینده تقاضای رو به رشدی خواهد داشت، مربوط به شغل مهندسی و طراحی نرم‌افزار است؛ اما در حال حاضر، کانادا نیروی متخصص کافی برای پر کردن مشاغل در این زمینه ندارد. به این ترتیب، اگر در این رشته تخصص دارید، می‌توانید در کانادا شغل خوبی برای خود پیدا کنید.
  1. فیزیوتراپ‌ها و دستیار‌های پزشکان
فیزیوتراپ‌ها و دستیار‌های پزشکان از جمله افرادی هستند که به مردم کمک می‌کنند از نظر جسمی زندگی راحت‌تری را تجربه کنند و سطح زندگی خود را بهبود ببخشند. این افراد به خصوص نقش مهمی در بهبود زندگی جسمانی افراد میان‌سال و سالخورده دارند. کانادا کشوری است که از نظر سبک زندگی در دنیا رتبه بالایی دارد. به همین دلیل،‌ مطمئناً به فیزیوتراپ‌ها و دستیاران پزشکان نیز نیاز بیشتری خواهد داشت.
  1. افراد دارای پروانه پرستاری
یکی دیگر از پر تقاضاترین مشاغل در کانادا، مربوط به پرستاری است. نیاز به این شغل در جامعه رو به رشد است و در سال‌های آینده نیز این روند را ادامه خواهد داشت.
  1. جوشکاری
شغل جوشکاری نسبت به مشاغل دیگر لیست جدیدتر است و تقاضای نیروی کار متخصص در این زمینه بسیار زیاد و رو به رشد است. در حقیقت، شغل جوشکاری یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا نیز محسوب می‌شود.
  1. مشاور مدیریت کسب‌ و کار
مشاوران فعال در این شغل به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کنند تا در بازار رقابتی، همچنان مولد و پویا عمل کنند. با توجه به این که بسیاری از نیرو‌های کار کانادایی در حال بازنشسته شدن هستند، نیاز به نیروی متخصص برای ارائه خدمات مشاوره به کسب و کارهای مختلف رو به رشد است.
  1. مدرسان کالج یا دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای
در حال حاضر در کانادا، مدرسانی که در سطح کالج و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، در حال بازنشسته شدن هستند (تقریباً نیمی از این افراد بالای ۵۰ سال هستند). برای افرادی که علاقه‌مند به تدریس هستند، فرصت‌های شغلی زیادی در مراکز آموزشی خصوصی و دولتی کانادا موجود است.
  1. رانندگان کامیون
رانندگان کامیون در کانادا نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارند. این افراد کالاها و محصولات مختلف را در سطح کشور و بین‌الملل جابجا می‌کنند. در حال حاضر، رانندگان کانادایی در سن بازنشستگی قرار دارند و این کشور به نیروی کار جدید برای این شغل نیاز دارد.
  1. پرستاران متخصص
با توجه به این‌که بسیاری از پرستاران در سن بازنشستگی قرار دارند، تقاضای این کشور به پرستاران متخصص در هر استان و قلمرویی رو به رشد است.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes