آخرین اخبار مهاجرت به کانادا در زمینه تغییرات تمکن مالی کانادا 2024

آخرین اخبار مهاجرت به کانادا در زمینه تغییرات تمکن مالی کانادا 2024

[aikit_audio_player]

آخرین تغییرات تمکن مالی کانادا در 7 دسامبر 2023 اتفاق افتاد. آقای مارک میلر که وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است در 16 آذر 1402 اعلام کرد، از ابتدای سال جدید میلادی، یعنی 1 ژانویه 2024، میزان تمکن مالی به عنوان هزینه‌های زندگی در کانادا، برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، افزایش خواهد یافت پس متقاضیان تحصیل در کانادا از 1 ژانویه 2024 باید اثبات نمایند که توانایی مالی به مبلغ 20635 دلار را دارند. این تغییرات تمکن مالی کانادا به منظور تطابق با افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا اعمال شده است. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، برای دریافت مشاوره رایگان از طریق  این لینک با مشاوران ما در مانا مهاجرت ارتباط بگیرید.

تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی در مهاجرت تحصیلی به کانادا نشان‌دهنده میزان سرمایه ای است که دانشجو باید در اختیار داشته باشد تا بتواند هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کند. به عبارت دیگر شما باید ثابت کنید که توانایی مالی لازم جهت تحصیل و زندگی در کانادا را دارید و برای گذراندن زندگی در این کشور نیازی به کمک و حمایت مالی دولت این کشور نخواهید داشت. مسیرهای متعددی برای نشان دادن تمکن مالی لازم وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

مسیرروش
استفاده از حساب بانکیارائه گواهی حساب بانکی با موجودی کافی به نام دانشجو
گرفتن گواهی ارزیابی توان مالی از دانشگاهدرخواست گواهی از دانشگاه که نشان دهد دانشجو قادر به تامین هزینه‌های تحصیلی است
استفاده از مهر حساب بانکی تضمین‌شدهارائه گواهی از بانک با مهر حساب بانکی تضمین‌شده که نشان دهد مبلغ مورد نیاز در دسترس است
ارائه اسناد مالی فردی یا اقوام نزدیکنمایش اسناد مالی فردی یا اقوام نزدیک که تعهد به حمایت مالی از دانشجو را نشان دهند

میزان تمکن مالی 2023

میزان تمکن مالی سال 2023 مبلغ 10 هزار دلار است که این مبلغ به مدت 23 سال یعنی از سال 2000 میلادی ثابت بوده است. در سال‌های اخیر هزینه های زندگی در کانادا افزایش داشته است به همین جهت دولت کانادا به دلیل سازش و یکسان بودن هزینه های واقعی زندگی در کانادا و میزان تمکن مالی، اقدام به افزایش این مبلغ نموده است.

تغییرات تمکن مالی کانادا بسیار چشمگیر بوده است و از این به بعد دانشجویان می بایست تقریبا دو برابر میزان تمکن مالی سال 2023 یعنی مبلغ 20635 دلار را نشان دهند. دقت داشته باشید این افراد برای دریافت اجازه تحصیل در کانادا علاوه بر ارائه این مبلغ، بایستی مدرکی دال بر تمکن لازم برای پرداخت شهریه سال اول تحصیل خود را نیز به دولت کانادا نشان بدهند. توصیه می‌شود که برای دریافت آخرین اطلاعات و مشاوره دقیق، به وب‌سایت رسمی دولت کانادا مراجعه کنید یا می توانید با مشاوران مانا مهاجرت تماس بگیرید.

میزان تمکن مالی کانادا برای دارندگان فاند

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تمکن مالی به معنی داشتن هزینه های لازم جهت زندگی و تحصیل در کانادا می باشد. زمانی که دانشجو بورسیه می شود همه یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی توسط دانشگاه یا نهادهای دیگر پرداخت می گردد. حال اگر این میزان بورسیه و فاند بتواند مبلغ تمکن مالی 2024 کانادا یعنی 20635 دلار به همراه شهریه دانشگاه را پوشش بدهد، الزامی به ارائه تمکن نخواهد بود ولی اگر نتواند این میزان را پوشش بدهد، متقاضی می بایست این مابه تفاوت را به عنوان تمکن مالی نشان بدهد.

دیگر تغییرات مهم در سیاست‌های مهاجرتی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

علاوه بر تغییرات تمکن مالی کانادا، تغییرات مهمی در سه سیاست موقت برای دانشجویان بین‌المللی که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی شوند، اعمال خواهد شد.

معافیت از محدودیت ساعات کاری:

  • معافیت از محدودیت ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان بین‌المللی تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ تمدید شده است.
  • دانشجویان حاضر در کانادا و افرادی که تا ۷ دسامبر ۲۰۲۳ درخواست اجازه تحصیلی داده‌اند، قادر به کار کردن بیش از ۲۰ ساعت در هفته خارج از دانشگاه هستند.
  • بررسی طرحی در حال انجام است که به دانشجویان اجازه دهد تا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

محاسبه زمان تحصیلات آنلاین:

  • دانشجویان با کمتر از ۵۰ درصد زمان تحصیل آنلاین خود می‌توانند زمان صرف شده را در محاسبه طول مدت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی محاسبه کنند.
  • این سیاست موقت برای دانشجویانی که برنامه تحصیلی خود را قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ شروع کنند، اعمال می‌شود.

اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی:

  • دارندگان اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در هنگام انقضای اجازه کار اولیه یک اجازه کار ۱۸ ماهه اضافی درخواست کنند.
  • این سیاست موقت برای افرادی که اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی آنها تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، اعمال می‌شود، اما تمدید نخواهد شد.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes