گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا
اگر می‌خواهید از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنید، یکی از مدارکی که باید به عنوان بخشی از درخواست اقامت دائم خود به اداره مهاجرت ارائه دهید، گواهی عدم سوء پیشینه است. در این مطلب می توانید پاسخ سوالات خود را در زمینه این مدرک به دست بیاورید.

گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟

گواهی عدم سوء‌پیشینه سندی است که توسط دولت صادر شده و تاریخ و سوابق کیفری فرد را نشان می دهد. اگر سابقه کیفری نداشته باشید، نیازی به نگرانی نیست اما داشتن سوابق کیفری جدی ممکن است درخواست شما را به خطر بیاندازد و موجب رد شدن آن شود.

چه زمانی به گواهی عدم سوء پیشینه نیاز دارید؟

اکسپرس انتری یک فرایند چند مرحله‌ای است. در ابتدا، حتما زمانی پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد و ارسال کنید که شرایط لازم برای شرکت در یکی از برنامه‌های مهاجرتی آن را داشته باشید. اگر واجد شرایط لازم باشید، نام شما به همراه دیگر متقاضیان واجد شرایط، وارد مجموعه اکسپرس انتری می‌شود و اگر پروفایل شما، از سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System (CRS)) حداقل امتیاز لازم را دریافت کند، اداره مهاجرت از طریق فراخوان‌های منظم اکسپرس انتری خود، برای شما دعوت‌نامه ارسال می‌کند.پس از دریافت دعوت‌نامه، معمولا ۶۰ روز زمان دارید تا درخواست اقامت دائم خود را به به صورت کامل به همراه همه مدارک لازم آماده و ارسال کنید. یکی از مدارکی، در این زمان اداره مهاجرت از شما می‌خواهد، گواهی عدم سوء پیشینه است. با این حال‌، ما توصیه می‌کنیم که حتما همیشه قبل از دریافت دعوت‌‌نامه، مدارک خود را اعم از گواهی عدم سوء پیشینه، آماده کنید (حتی اگر دعوت‌نامه دریافت نکنید).

گواهی عدم سوء پیشینه را از کجا تهیه کنیم؟

علاوه بر کشوری که مقیم آن هستید، شما باید برای هر کشوری که در آن شش ماه متوالی اقامت داشته‌اید، این گواهی را تهیه کنید. اگر قبل از ۱۸ سالگی در کشوری اقامت داشتید، لازم نیست برای آن کشور این مدرک رسمی را تهیه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که پس از اینکه درخواست خود را ارسال کردید، افسر اداره مهاجرت ممکن است از شما بخواهد تا برای کشورهایی که در آنها کمتر از ۶ ماه اقامت داشته‌اید نیز، گواهی عدم سوء پیشینه تهیه کنید. بهتر است برای کشور‌هایی که چندین بار اما هر بار کمتر از ۶ ماه اقامت داشته‌اید این مدرک را تهیه و به همراه درخواست خود ارسال کنید تا از تأخیر احتمالی برای درخواست مدارک بیشتر جلوگیری کنید.

چه کسانی به این گواهی نیاز دارند؟

متقاضی اصلی و افراد خانواده او (درصورتی که می‌خواهند به همراه متقاضی اصلی به کانادا مهاجرت کنند) که بالای ۱۸ سال سن دارند، باید گواهی عدم سوء پیشینه تهیه کنند. روند دریافت این مدرک در کشورهای مختلف متفاوت است.

گواهی عدم سوء سوء پیشینه را چگونه ارسال کنیم؟

همانند دیگر مدارک مورد نیاز، شما باید از نسخه اصلی مدرک خود اسکن بگیرید. فراموش نکنید که اداره مهاجرت کپی مدارک را قبول نمی‌کند. علاوه بر این، اگر مدرک سوء پیشینه شما به زبانی به غیر از انگلیسی یا فرانسه باشد، ابتدا باید توسط یک مترجم رسمی به یکی از این دو زبان ترجمه شود.

گواهی عدم سوء پیشینه چه مدت اعتبار دارد؟

اگر این گواهی مربوط به کشوری باشد که مقیم آن هستید، باید حداکثر ۶ ماه قبل از ارسال درخواست صادر شده باشد. اگر این مدرک برای سایر کشورها باشد، باید بعد از آخرین باری که در آن کشور ۶ ماه متوالی اقامت داشتید، صادر شده باشد.اگر نتوانید در مهلت مقرر گواهی خود را تهیه کنید، باید چه کاری انجام دهید؟همانطور که قبلا هم گفتیم، شما معمولا پس از دریافت دعوت‌نامه ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را به همراه مدارک (از جمله گواهی عدم سوء پیشینه) برای اداره مهاجرت ارسال کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید در این مدت گواهی خود را آماده کنید، دو گزینه دارید:گزینه اول: شما می‌توانید دعوت‌نامه را رد کنید. در این صورت، اگر پروفایل اکسپرس انتری شما حداکثر در ۱۲ ماه اخیر ایجاد شده باشد، دوباره به مجموعه اکسپرس انتری باز می‌گردید و در آنجا منتظر فراخوان‌های بعدی می‌مانید. با این حال، این ریسک وجود دارد که در فراخوان‌های آینده دعوت‌نامه دریافت نکنید. گزینه دوم: شما می‌توانید درخواست خود را آماده و به همراه دیگر مدارکتان ارسال کنید. در این صورت به جای ارسال گواهی عدم سوء پیشینه، باید مدارکی را ارسال کنید که نشان دهد درخواست این گواهی را کرده اید (برای مثال، قبض پرداختی، شماره رهگیری و غیره) و در نامه‌ای دلیل دریافت نکردن یا تاخیر در دریافت این مدرک را توضیح دهید. در چنین صورتی، ممکن است افسر اداره مهاجرت، تا زمان دریافت مدرک اصلی، این مدرک را از شما قبول کند. با این حال، این تصمیم به تشخیص افسر اداره مهاجرت بستگی دارد و ممکن است به دلیل ناقص بودن مدارک، درخواست شما را بررسی و ارزیابی نکند. فراموش نکنید، در صورتی که درخواست خود را بدون وجود مدرک عدم سوء پیشینه یا بدون مدارک جایگزین ارسال کنید، به احتمال زیاد، درخواست شما رد خواهد شد.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes