دولت کبک کارفرمایان را به استخدام نیروی کار خارجی تشویق می‌کند

دولت کبک برای حل مشکل وضعیت کمبود نیروی کار در این استان،‌ بودجه‌ای در حدود ۵۵ میلیون دلار به بخش استخدام نیروی کار خارجی و ادغام آنها در بازار کار اختصاص داده‌ است.

به گفته وریز کار، ژان بولت، حدود ۲۹ میلیون از کل این بودجه قرار است به بخش استخدام نیروی کار بین‌المللی در استان اختصاص داده شود و باقی ۳۳.۹ میلیون دلار نیز به دو برنامه تخصیص داده می‌شود تا به نیروی کار خارجی موقت کمک کند با بازار کار کبک ادغام شوند.

حدودا ۴۰ سال است که استان کبک با مشکل کمبود نیروی کار مقابله می کند و در حال حاضر بالاترین نرخ فرصت شغلی خالی را در میان استان‌های کانادا دارد. برای برطرف کردن نیاز به نیروی کار،‌ کارفرمایان از اوایل سال ۲۰۱۸ به استخدام نیروی کار موقت خارجی روی آوردند. به همین ترتیب، دولت توانست با صدور مجوز اشتغال موقت برای این استان، شاهد افزایش ۳۶ درصدری نیروی کار باشد.

در طی تحلیلی که توسط CBC News انجام شده، معلوم شد که این روند پس از انتخابات اکتبر ۲۰۱۸ برای رهبر حزب «ائتلاف آینده کبک»، افزایش پیدا کرد.

کمک هزینه استخدام نیروی کار در کبک و هزینه‌های جابجایی

 

برای کمک به استخدام نیروی کار خارجی، قرار است که کمک هزینه‌‌ای نیز به کسب وکارهای مختلف اختصاص داده شود. در پی خبری، وزیر کار استان کبک اظهار کرد که این بودجه تا حدود ۲۰۰۰ کسب کار را در استان برای جذب و استخدام نیروی کار خارجی موقت،‌ پوشش می‌دهد.

بولت در بیانیه‌ای عنوان کرد که استخدام نیروی کار موقت خارجی گزینه‌ای است که بیشتر مشاغل برای رفع کمبود نیروی کار خود به آن روی می‌آورند و این اقدامات جدید به ادغام مثبت و بادوام نیروی کار خارجی موقت در بازار کار کبک کمک می‌کند

دولت کبک به دلیل کاهش مهاجرت علیرغم بحران کار به شدت مورد انتقاد گروه‌های تجاری در استان قرار گرفته است. اتاق بازرگانی استان کبک در گزارشی کوتاه اعلام کرد كه كبك سالانه به حدود ۶۰ هزار مهاجر نیاز دارد و این رقم بیشتر از تعداد مهاجرانی است که دولت برنامه ریزی کرده است.

Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes