فراخوان جدید استان منیتوبا برای متقاضیان دارای پروفایل در سیستم ابراز تمایل

استان منیتوبا در روز ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۰، فراخوان جدیدی را برگزار کرد. در این فراخوان برای متقاضیان زیر گروه نیروی کار متخصص و همچنین دانشجویان خارجی دعوت‌نامه ارسال شد و از آنها خواسته شد تا درخواست خود را برای انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم ارائه دهند. در این فراخوان ۲۴۹ متقاضی توصیه‌نامه (Letters of Advice to Apply (LAAs)) دریافت کردند

دعوت‌نامه‌‌ها برای کدام دسته از متقاضیان ارسال شدند؟ 

۲۴۹ متقاضی در سه برنامه مهاجرتی در این فراخوان ۱۷ ژانویه، دعوت‌‌نامه دریافت کردند : نیروی کار متخصص منیتوبا، نیروی کار متخصص خارجی و برنامه دانشجویان خارجی. دعوت‌نامه‌ها بر این اساس، توزیع شدند:
  • نیروی کار متخصص منیتوبا: ۱۹۲ دعوت‌نامه
  • نیروی کار متخصص خارجی: ۳۴ دعوت‌نامه
  • جریان دانشجویان خارجی: ۲۳ دعوت‌نامه
پس از راه‌اندازی برنامه انتخاب استانی در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ تاکنون در منیتوبا، این استان ۸۱ فراخوان برگزار کرده‌ است.

ارسال دعوت‌نامه به متقاضیان اکسپرس انتری

از میان ۲۴۹ دعوت‌نامه صادر شده، ۲۲ دعوت‌نامه نیز برای متقاضیان واجد شرایط در استخر اکسپرس انتری ارسال شد. سیستم اکسپرس انتری متقاضیان مهاجرت را تحت سه برنامه مهاجرت اقتصادی مدیریت می‌کند. این سه دسته عبارتند از:
  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال
  • برنامه تجارت حرفه‌ای فدرال
  • رده تجربه کانادایی
متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری بر اساس معیارهای سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System (CRS)) امتیاز کسب و می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم معیار‌های سرمایه انسانی (سن، سطح تحصیلات، سابقه کار و سطح مهارت در زبان) را برای اعطای امتیاز به متقاضیان در نظر می‌گیرد. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در سیستم جامع رتبه‌بندی دریافت می‌کنند، در فراخوان‌های منظمی که معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند تا درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه دهند. متقاضیان اکسپرس انتری می‌توانند با شرکت در انتخاب استانی و قبول شدن در آن ۶۰۰ امتیاز بیشتر دریافت کنند؛ این امتیاز بیشتر به طور قابل توجهی شانس متقاضیان را برای دریافت دعوت‌نامه افزایش می دهد. برای اینکه مقاضیان بتوانند در انتخاب استانی شرکت کنند باید دارای سابقه کار تخصصی در یکی از مشاغل مورد نیاز استان منیتوبا باشند و پروفایل جداگانه‌ای نیز در سیستم ابزار تمایل ایجاد کرده باشند.

سیستم ابراز تمایل

متقاضیانی که قصد دارند از طریق دسته‌بندی‌های نیروی کار متخصص منیتوبا و نیروی کار متخصص خارجی در انتخاب استانی شرکت کنند، باید در سیستم ابراز تمایل (Expression of Interest (EOI)) ثبت نام کنند. در این سیستم، متقاضیان بر یک مبنای ۱۰۰۰ امتیازی رتبه بندی می‌شوند. برخی از فاکتورهایی که برای اعطای امتیاز به متقاضیان درنظر گرفته‌ می‌شوند عبارتند از: سابقه کار، داشتن بستگان در استان و سطح مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه. متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، توصیه نامه دریافت می‌کنند. این توصیه نامه به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا بتوانند درخواست خود را برای شرکت در انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم کانادا از استان منیتوبا، ارسال کنند. در آخرین فراخوانی که در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار شد، متقاضیان جریان نیروی کار متخصص منیتوبا و متقاضیان جریان نیروی کار متخصص خارجی به حداقل ۷۰۸ امتیاز نیاز داشتند.

نیروی کار متخصص منیتوبا و نیروی کار متخصص خارجی

استان منیتوبا می‌تواند از طریق دسته‌بندی نیروی کار متخصص خارجی، نیروی کار مورد نیاز بازار کار خود را انتخاب کند. برخی از شرایط دریافت دعوت‌نامه در این گروه عبارتند از:
  • داشتن دوست یا اقوام در استان منیتوبا
  • داشتن سابقه کار یا تکمیل دوره تحصیلی در استان منیتوبا
  • یا دریافت دعوت‌نامه از طریق یکی از طرح‌های استخدام استراتژیک در برنامه انتخاب استانی منیتوبا.
۳۴  متقاضی از طریق این دسته‌بندی به طور مستقیم از برنامه انتخاب استانی منیتوبا تحت یکی از طرح‌های استخدام استراتژیک، دعوت‌نامه دریافت کردند. همچنین، متقاضیانی که از طریق نیروی کار متخصص در منیتوبا دعوت‌نامه دریافت کردند باید پیشنهاد کار تمام وقت و دائم از سوی کارفرمای خود در استان منیتوبا داشته باشند.

جریان مهاجرتی دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی

دانشجویان فارغ‌التحصیل در استان منیتوبا که دارای مهارت‌های خاص و مورد نیاز این استان هستند نیز شانس این را دارند تا تحت جریان تحصیلات بین‌المللی، توصیه نامه دریافت کنند. این جریان به سه زیر گروه تقسیم می‌شود:  
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes