جریان پیشنهاد کار انتاریو تنها برای مدت کوتاهی باز شد

استان انتاریو در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۰، دسترسی دو برنامه را برای ثبت‌نام باز کرد اما پس از مدت زمان کوتاهی به دلیل مشکلات فنی و ظرفیت کم پذیرش، دسترسی بسته شد. این دو برنامه زیر گروه دسته ‌بندی پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما بودند.

دسته بندی پیشنهاد شغلی از سوی کار فرما

این دسته‌بندی مربوط به  برنامه‌های انتخاب مهاجران استان انتاریو (The Ontario Immigrant Nominee Program (OINP)) است. در این دسته‌بندی متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی معتبری هستند می‌توانند درخواست خود را از داخل یا خارج از کانادا برای شرکت در انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهند. در تاریخ سوم مارس، OINP در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی برای ثبت‌نام در این برنامه‌ها باز شده است اما پس از مدت بسیار کوتاهی دسترسی به دلیل نقص فنی بسته شد. کمی بعد دوباره دسترسی برای ثبت‌نام باز شد و سپس به دلیل تکمیل ظرفیت بسته شد. به طور کلی ۱۳۲۲ نفر توانستند ثبت‌نام خود را با موفقیت انجام دهند. افرادی که ثبت‌نامشان موفق بود، ۱۴ روز زمان دارند تا درخواست خود را از طریق پورتال آنلاین OINP ارسال کنند. نماینده OINP اظهار داشتن که تقاضا برای شرکت در این برنامه به شدت بالا بود و به همین دلیل همه موفق به ثبت‌نام نشدند. جریان پیشنهاد کاری از سوی کارفرما شامل دو برنامه است:
  • برنامه نیروی کار خارجی
  • برنامه دانشجویان خارجی
در حال حاضر امکان ثبت‌نام در این جریان وجود ندارد اما قرار است دسترسی این جریان برای ثبت نام دوباره در سال ۲۰۲۰ باز شود. با این وجود، متقاضیان شرکت در جریان مشاغل مورد نیاز استان انتاریو، همچنین می‌توانند با داشتن پیشنهاد شغلی، درخواست خود را ارسال کنند.

مهاجرت به استان انتاریو برای کار

به طور کلی، دسته‌بندی  پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما دارای سه  جریان مجزای مهاجرتی است:
  1. جریان نیروی کار خارجی
در این جریان، متقاضیان باید در یکی از مشاغل تخصصی پیشنهاد کار داشته باشند. همچنین، پیشنهاد کار متقاضیان باید در یکی از رده‌های شغلی ۰، A یا B در دسته‌بندی ملی مشاغل (National Occupation Classification (NOC)) باشد.
  1. جریان دانشجویان خارجی
در این جریان، دانشجویان فارغ‌التحصیل و واجد شرایط خارجی باید پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل تخصصی داشته باشند.
  1. جریان مشاغل مورد نیاز استان
در این جریان نیز، نیروی کار خارجی باید در یکی از مشاغل مورد نیاز استان انتاریو پیشنهاد کار داشته باشد. با این وجود،  متقاضیان باید توجه کنند که دسته‌بندی پیشنهاد کار از سوی کارفرما تنها گزینه‌ آنها برای مهاجرت به استان انتاریو نیست. در دسته‌بندی سرمایه انسانی OINP متقاضیان الزاما به پشنهاد شغلی نیازی ندارند. این دسته‌بندی دارای برنامه‌های مختلفی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی و نیروی کار متخصص است.

مهاجرت به انتاریو از طریق سیستم اکسپرس انتری

علاوه بر این، افرادی که شرایط لازم برای شرکت در یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی در سیستم اکسپرس انتری را دارند، می‌توانند از طریق یکی از سه جریان زیر، به استان انتاریو مهاجرت کنند:
  1. سیستم اکسپرس انتری استان انتاریو؛ جریان اولویت‌های سرمایه انسانی
این جریان مناسب متقاضیانی است که دارای شرایط لازم برای شرکت در برنامه‌ رده تجربه کانادایی یا نیروی کار متخصص فدرال هستند. متقاضیان همچنین باید دارای سابقه کار و سطح تحصیلات خاصی باشند و از حداقل مهارت‌های لازم برای زبان برخوردار باشند.
  1. سیستم اکسپرس انتری استان انتاریو؛ جریان نیروی کار متخصص فرانسوی زبان
این دسته‌بندی مناسب افرادی است که دارای مهارت کافی در زبان انگلیسی و فرانسه هستند. متقاضیان همچنین باید برای شرکت در این برنامه‌ دارای سابقه کاری تخصصی باشند تا بتوانند در انتخاب استانی شرکت کنند.
  1. سیستم اکسپرس انتری استان انتاریو؛ جریان تجارت حرفه‌ای
این جریان نیز مناسب متقاضیانی است که در برنامه تجارت حرفه‌ای فدرال دارای سابقه قبلی یا در جریان در استان انتاریو هستند.

برنامه‌های مهاجرتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل

جریان دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی در استان انتاریو نیز گزینه‌هایی را به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهاد می‌کند:
  1. جریان فارغ‌التحصیلان رده کارشناسی ارشد
دانشجویان خارجی دارای مدرک کارشناسی ارشد که از یکی از مراکز آموزشی منتخب و واجد شرایط استان انتاریو فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند بدون داشتن پیشنهاد شغلی درخواست خود را برای مهاجرت به انتاریو ارائه کنند.
  1. جریان فارغ‌التحصیلان رده دکتری
افردی که در یکی از مراکز آموزشی منتخب و واجد شرایط استان انتاریو مدرک دکتری خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون داشتن پیشنهاد شغلی در انتخاب استانی شرکت کنند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes