فراخوان بزرگ اکسپرس انتری برای متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا برگزار شد

کانادا در تاریخ ۴ مارس سال ۲۰۲۰، فراخوان بزرگ دیگری را از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال برگزار کرد. در این فراخوان ۳۹۰۰ دعوت‌نامه برای افرادی صادر شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۷۱ امتیاز داشتند. حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوت‌نامه نسبت به فراخوانی که در تاریخ ۱۹ فوریه برگزار شد، ۱ امتیاز (۴۷۰ امتیاز) افزایش داشت.

سیستم اکسپرس انتری فدرال

درست ۲ هفته پیش بود که در بزرگترین فراخوان تاریخ کانادا، برای ۴۵۰۰ متقاضی دعوت‌نامه صادر کرد. سیستم اکسپرس انتری فدرال، منبع اصلی جذب نیروی کار متخصص در کانادا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این سیستم متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را در مجموعه‌ای (استخر اکسپرس انتری) تحت سه برنامه مهاجرتی اقتصادی، مدیریت می‌کند. این سه برنامه اقتصادی عبارتند از:
  1. کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  2. کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  3. رده تجربه کانادایی
متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری فدرال بر اساس معیار‌های سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم معیار‌های متعددی را بر اساس فاکتور‌های سرمایه انسانی (مانند سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی و سطح مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه) در نظر می‌گیرد. داشتن پیشنهاد کار، از شرط‌های اصلی دریافت دعوت‌نامه نیست اما متقاضیانی که دارای پیشنهاد کار معتبری باشند، می‌توانند امتیاز بیشتری را از سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند. متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، در دورهای منظم دعوتی که توسط سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شوند، دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد و می‌توانند از این طریق درخواست اقامت دائم خود را ارائه کنند.

ظرفیت پذیرش اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۰

دولت کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۰، ۸۵۸۰۰ دعوت‌‌نامه برای متقاضیان مهاجرت به کانادا ارسال کند و به نظر می‌رسد این کار را با برگزاری فراخوان‌های بزرگ اکسپرس انتری فدرال آغاز کرده است. به طور کلی، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، دولت کانادا ۱۸۷۰۰ دعوت‌نامه از طریق این سیستم در طی ۵ فراخوان صادر کرده است. قانون پوئن شکنی در فراخوان چهارم مارس نیز اجرا شد؛ به این معنا که متقاضیانی که در سیستم اکسپرس انتری حداقل ۴۷۱ امتیاز به دست آورده بودند و قبل از تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۰ ساعت ۰۶:۰۲:۵۷ پروفایل خود را ایجاد کرده بودند، دعوت‌‌نامه دریافت کردند.

انتخاب استانی مرتبط با سیستم اکسپرس انتری فدرال

برخی از جریان‌های انتخاب استانی مرتبط با سیستم اکسپرس انتری فدرال نیز در هفته اخیر پذیرش داشتند. در کانادا ۹ استان و ۲ قلمرو دارای برنامه انتخاب استانی هستند که به سیستم اکسپرس انتری فدرال متصل است. این جریان‌های انتخاب استانی (که حداقل امتیاز لازم در آنها متغیر است) به استان‌ها و قلمرو‌های کانادا اجازه می‌دهد تا بتوانند از سیستم اکسپرس انتری نیروی مورد نیاز خود را انتخاب و دعوت کنند. متقاضیانی که در انتخاب استانی دعوت‌نامه دریافت کنند ۶۰۰ امتیاز بیشتر کسب خواهند کرد که به طور موثری بر شانس آنها برای دریافت دعوت‌نامه در فراخوان‌های بعدی تاثیر خواهد گذاشت. در طی دو هفته اخیر، استان‌های آلبرتا، انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان، جزیره پرنس ادوارد و بریتیش کلمبیا نیز از طریق جریان‌های انتخاب استانی مرتبط با سیستم اکسپرس انتری فدرال، برای متقاضیان اقامت دائم، دعوت‌نامه صادر کردند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes