استان منیتوبا برای متقاضیان منتخب دعوت‌نامه ارسال کرد

استان منیتوبا در تاریخ ۷ نوامبر از ۱۸۰ نیروی کار متخصص، دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی و متقاضیان اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای دریافت اقامت دائم کانادا در انتخاب استانی شرکت کنند.  استان منیتوبا به صورت دوره‌ای از طریق برنامه انتخاب استانی (MPNP) خود، برای گروه‌های نیروی کار متخصص منیتوبا، نیروی کار خارجی و تحصیلات بین الملل دعوت‌نامه ارسال می‌کند و به  متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند از این راه اقامت دائم کانادا بگیرند.

متقاضیان چگونه انتخاب می‌شوند؟

در برنامه‌های نیروی کار متخصص و نیروی کار متخصص خارجی، متقاضیان بر اساس امتیازی که درسیستم ابراز تمایل ( Expression of Interest (EOI)) دریافت کرده‌اند، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند. افرادی که تمایل دارند در فراخوان‌های منیتوبا دعوت‌نامه دریافت کنند باید ابتدا در سیستم ابراز تمایل، پروفایل بسازند. در صورتی که متقاضیان دارای شرایط لازم باشند، وارد مجموعه سیستم ابراز تمایل می‌شوند. این سیستم بر یک مبنای ۱۰۰۰ امتیازی متقاضیان را رتبه بندی می‌کند. عوامل متعددی بر امتیاز متقاضیان تاثیر گذار هستند. مهمترین این عوامل عبارتند از:
  • سطح تحصیلات
  • سابقه کار
  • داشتن بستگان یا خانواده در استان منیتوبا
  • سطح مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه
متقاضیانی که دارای بیشترین امتیاز و بالاترین رتبه باشند، از MPNP توصیه نامه دریافت می‌کنند و ممکن است سپس بتوانند درخواست خود را برای انتخاب استانی و اقامت دائم ارسال کنند.

دعوت‌‌نا‌مه‌ها به چه کسانی ارسال شدند؟

در فراخوان ۷ نوامبر ۲۰۱۹، ۱۸۰ توصیه نامه به شرح زیر ارسال شد:
  • نیروی کار متخصص استان منیتوبا: ۱۳۳ توصیه‌نامه
  • نیروی کار خارجی: ۲۴ توصیه نامه
  • جریان تحصیلات بین‌المللی: ۲۳ دعوت‌نامه
متقاضیان اکسپرس انتری که در این دور فراخوان دعوت‌نامه دریافت کردند و افرادی که در انتخاب استانی پذیرفته شدند، از طریق سیستم جامع رتبه‌بندی ۶۰۰ امتیاز بیشتر دریافت خواهند کرد. این امتیاز به طور قابل توجهی تاثیر مثبتی بر شانس متقاضیان برای دریافت اقامت دائم کانادا دارد. متقاضیان اکسپری انتری برای اینکه بتوانند در انتخاب استانی منیتوبا پذیرفته شوند باید در یکی از مشاغل مورد نیاز استان منیتوبا، سابقه کار و در سیستم ابراز تمایل پروفایل داشته باشند.

نیروی کار خارجی

دسته نیروی کار متخصص خارجی MPNP به استان منیتوبا اجازه می دهد تا نیروی کار مورد نیاز خود را از میان نیروهای کار خارجی ماهر برای بازار کار خود انتخاب کند. متقاضیان برای دریافت دعوت‌نامه در این گروه باید واجد این شرایط باشند:
  • داشتن بستگان یا دوست صمیم در استان منیتوبا
  • داشتن سابقه تحصیلی یا سابقه کار قبلی در استان منیتوبا
  • یا داشتن دعوت‌نامه برای شرکت در یکی از طرح‌های استخدام استراتژیک MPNP
در این گروه، ۲۴ متقاضی در تاریخ ۷ اکتبر دعوت‌نامه دریافت کردند. این متقاضیان می‌بایستی برای دریافت دعوت نامه حداقل ۷۱۹ امتیاز در سیستم ابزار تمایل داشتند.

نیروی کار متخصص در استان منیتوبا

متقاضیانی که از طریق این برنامه دعوت‌نامه دریافت کردند باید در استان منیتوبا مشغول به کار باشند. کار آنها باید تمام وقت و دائمی باشد. حداقل امتیاز مورد نیاز برای دریافت دعوت‌نامه در تاریخ ۷ نوامبر ۵۶۰ امتیاز بود.

جریان تحصیلات بین المللی

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های منیتوبا نیز با مهارت های خاص مورد نیاز ممکن است تحت جریان بین‌المللی آموزش دعوت‌نامه دریافت کنند. این جریان شامل سه زیر مجموعه است: مسیر اشتغال، مسیر کارآموزی، و مسیر کارآفرینی.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes