فراخوان جزیره پرنس ادوارد از طریق سیستم ابراز تمایل برگزار شد

جزیره پرنس ادوارد در طی فراخوانی از متقاضیان همه دسته‌بندی‌های مهاجرت اقتصادی دعوت کرد تا درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. در این فراخوان که در۲۰ فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار شد، این استان برای ۱۵۳ متقاضی در سیستم اکسپرس انتری، اثرگذاری بر بازار کار و تاثیرگذاری بر کسب و کار، دعوت‌نامه صادر کرد. از میان افرادی که دعوت‌نامه دریافت کردند، ۱۴۳ متقاضی، مربوط به سیستم اکسپرس انتری و  اثرگذاری بر بازار کار بودند. اکنون افرادی که دعوت‌نامه دارند می‌توانند در انتخاب استانی برای دریافت اقامت دائم کانادا شرکت کنند.

دسته‌بندی اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد

اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد به سیستم اکسپرس انتری فدرال متصل است. سیستم اکسپرس انتری، منبع اصلی جذب نیروی کار متخصص در کانادا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این سیستم متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را در مجموعه‌ای (استخر اکسپرس انتری) تحت سه برنامه مهاجرتی اقتصادی، مدیریت می‌کند. این سه برنامه اقتصادی عبارتند از:
  1. کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  2. کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  3. رده تجربه کانادایی
متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس معیار‌های سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم معیار‌های متعددی را بر اساس فاکتور‌های سرمایه انسانی (مانند سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی و سطح مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه) در نظر می‌گیرد. داشتن پیشنهاد کار، از شرط‌های اصلی دریافت دعوت‌نامه نیست اما متقاضیانی که دارای پیشنهاد کار معتبری باشند، می‌توانند امتیاز بیشتری را از سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند. متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، در دورهای منظم دعوتی که توسط سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شوند، دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد و می‌توانند از این طریق درخواست اقامت دائم کنند. در صورتی که متقاضیان اکسپرس انتری در انتخاب استانی قبول شوند، می‌توانند از سیستم جامع رتبه‌بندی ۶۰۰ امتیاز بیشتر دریافت کنند. این امتیاز بیشتر به طور قابل توجهی بر شانس متقاضیان برای دریافت دعوت‌نامه در دورهای بعدی، تاثیر مثبتی دارد. متقاضیان برای دریافت دعوت‌نامه از طریق سیستم اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد باید در سیستم ابراز تمایل نیز پروفایل داشته باشند. متقاضیان در سیستم ابراز تمایل بر اساس شبکه امتیازات منحصر به فرد این استان، امتیاز دریافت می‌کنند و برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند، دعوت‌نامه صادر می‌شود. در این دور از فراخوان، حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوت‌نامه اعلام نشد.

دسته بندی اثرگذاری بر بازار کار

متقاضیان دسته‌بندی اثرگذاری بر بازار کار نیز در فراخوان ۲۰ فوریه دعوت‌نامه دریافت کردند. این دسته‌‌بندی مهاجرتی مناسب افرادی است که در جزیره پرنس ادوار پیشنهاد کار معتبری دارند و از سوی کارفرمایان خود حمایت می‌شوند. این دسته‌بندی به سه جریان مهاجرتی تقسیم می‌شود:
  1. جریان نیروی کار متخصص
  2. جریان نیروی کار حیاتی
  3. و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی
متقاضیان این دسته‌بندی نیز باید پروفایل ابراز تمایل داشته باشند تا از طریق دسته اثرگذاری بر بازار کار در انتخاب استانی در نظر گرفته‌ شوند.

دسته‌بندی اثرگذاری بر کسب و کار

در جریان انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد نیز برای ۱۰ متقاضی دارای پروفایل ابراز تمایل در این دسته‌بندی،‌ دعوت‌نامه ارسال شد. حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوت‌نامه در سیستم ابراز تمایل، ۱۲۲ امتیاز بود. این جریان مهاجرتی مناسب افرادی است که دارای کسب و کار اجرایی در جزیره پرنس ادوارد هستند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes