تسهیلات استان آلبرتا برای کمک به نیروی آسیب‌پذیر خارجی

به گزارش وب‌سایت دولت استانی آلبرتا، این استان با آسان‌تر کردن شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی فرصت‌ها (Alberta Opportunity Stream (AOS)) به نیروی کار خارجی کمک کرد تا بتوانند راحت‌تر اقامت دائم دریافت کنند. نیروی موقت خارجی که دارای مجوز کار بدون محدودیت هستند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. این مجوز کار توسط دولت برای جلوگیری از سوء استفاده از این دسته افراد صادر می‌شود. نیروی کار خارجی و خانواده آنها که دارای مجوز کار بدون محدودیت برای نیروی آسیب‌پذیر هستند (Vulnerable Workers Open Work Permit (VWOWP))، با تسهیلاتی که استان آلبرتا در نظر گرفته است، دیگر به دریافت گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار، برای شرکت در برنامه مهاجرتی فرصت‌های آلبرتا نیازی ندارند. معمولا دریافت گزارش ارزیابی برای شرکت در این برنامه الزامی است. کارفرمایان معمولا باید برای حمایت از درخواست نیروی کار خارجی، گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار (LMIA) دریافت کنند. این گزارش نشان می‌دهد که کارفرما برای فرصت شغلی خاصی به نیروی کار خارجی نیاز دارد. دریافت این گزارش، روند دشواری دارد و هزینه‌بر است. به همین دلیل، کارفرمایان و مهاجران معمولا ترحیج می‌دهند راهی برای معاف شدن از دریافت گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار (LMIA)، پیدا کنند.

شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی فرصت‌های آلبرتا

متقاضیان شرکت در این برنامه، باید مجوز کار معتبر و سابقه کار در یکی از مشاغل مورد تایید در آلبرتا، داشته باشند. در حال حاضر متقاضیان دارای مجوز کار بدون محدودیت برای نیروی آسیب‌پذیر (VWOWP) می‌توانند بدون داشتن گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار (LMIA)، در جریان‌های مهاجرتی زیر شرکت کنند:
  • برنامه مهاجرتی فرصت‌های آلبرتا (Alberta Opportunity Stream)
  • طرح تجارت بین‌المللی (international trade agreements)
  • نقل‌و انتقالات نیروی کار (work transfers)
  • تجربه بین‌المللی کانادا (International Experience Canada)
  • تبادل نیروی فرانسوی زبان (Mobilité Francophone)
استان آلبرتا، سابقه کاری بیشتر مشاغل موجود در لیست دسته‌بندی ملی مشاغل (National Occupational Classification (NOC)) را می‌پذیرد. متقاضیان همچنین باید در آزمون‌های مورد قبول زبان حداقل امتیاز لازم را کسب کنند و حداقل ۵ سال سابقه کار در یکی از مشاغل مجاز در دسته‌بندی ملی مشاغل در دسته‌های مهارتی ۰، A یا B داشته باشند. همچنین مشاغل نیمه تخصصی دسته‌های C یا D نیز مورد قبول هستند. همچنین متقاضیان باید از کشور خودشان، حداقل مدرک دیپلم را دریافت کرده باشند.

برنامه مهاجرتی نیروی کار آسیب‌پذیر

اگر فکر می کنید که در معرض سوءاستفاده قرار دارید، با شماره ۹۱۱ یا پلیس محلی تماس بگیرید. اداره مهاجرت برای افرادی که در معرض خطر سوءاستفاده هستند، مجوز کار بدون محدودیت برای نیروی آسیب‌پذیر (VWOWP) صادر می‌کند. دولت از متقاضیان دریافت این مجوز کار درخواست می‌کند تا مدارک خود را به صورت الکترونیکی با استفاده از اسکنر یا دوربین دیجیتال از طریق صفحه وب اداره مهاجرت ارسال کنند. دولت همچنین راهنمای ارسال درخواست از داخل کانادا را برای متقاضیان ارسال می‌کند و به آنها مدارکی می‌دهد تا بتوانند شواهد نشان دهنده سوءاستفاده را ارائه دهند. پس از جمع آوری مدارک لازم، دولت کانادا از متقاضی می‌خواهد تا به نزدیکترین دفتر اداره مهاجرت مراجعه کند یا با واحد پشتیبانی از مشتریان تماس بگیرد.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes