جزئیات فراخوان استان آلبرتا منتشر شد

استان آلبرتا برای چهارمین بار در سال ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۰ فوریه، فراخوانی را برگزار کرد و از متقاضیان مهاجرت دعوت کرد تا درخواست خود را برای انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم ارسال کنند. به طور کلی ۱۵۰ نفر از طریق اکسپرس انتری آلبرتا دعوت‌نامه دریافت کردند. جزییات این فراخوان در وب‌سایت دولت استان آلبرتا منتشر شده است.

شرایط دریافت دعوت نامه در اکسپرس انتری  آلبرتا

در فراخوان سیستم اکسپرس انتری آلبرتا، افرادی دعوت‌نامه دریافت کردند که توانسته بودند در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۳۰۰ اتیاز کسب کنند. داشتن پیشنهاد شغلی در استان آلبرتا از شرایط اصلی دریافت دعوت‌نامه در این فراخوان نبود. اما متقاضیان باید شغلی داشته باشند که در لیست اولویت مشاغل استان آلبرتا وجود داشته باشد. با این وجود استان آلبرتا لیستی از مشاغل مجاز ارائه نداده است. با وجود این مسئله که داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست اما داشتن آن با شرایط زیر، شانس متقاضی را برای در اولویت قرار گرفتن افزایش می‌دهد:
  • پیشنهاد شغلی یا سابقه کار  در استان آلبرتا
  • داشتن مدرک تحصیلی از یک موسسه آموزشی کانادایی و یک پیشنهاد شغلی معتبر
  • اگر  والدین، فرزند یا خواهر و برادر متقاضی در آلبرتا زندگی کند
از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، استان آلبرتا به طور کلی ۶۵۱ دعوت‌نامه برای متقاضیان سیستم اکسپرس انتری صادر کرده است. در سال ۲۰۱۹، این استان ۱۱۱۳۷ دعوت‌نامه برای متقاضیان از طریق سیستم اکسپرس لنتری ارسال کرد.

سیستم اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری، منبع اصلی جذب نیروی کار متخصص در کانادا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این سیستم متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را در مجموعه‌ای (استخر اکسپرس انتری) تحت سه برنامه مهاجرتی اقتصادی، مدیریت می‌کند. این سه برنامه اقتصادی عبارتند از:
  • کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  • کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  • رده تجربه کانادایی
متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس معیار‌های سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم معیار‌های متعددی را بر اساس فاکتور‌های سرمایه انسانی (مانند سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی و سطح مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه) در نظر می‌گیرد. داشتن پیشنهاد کار، از شرط‌های اصلی دریافت دعوت‌نامه نیست اما متقاضیانی که دارای پیشنهاد کار معتبری باشند، می‌توانند امتیاز بیشتری را از سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند. متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، در دورهای منظم دعوتی که توسط سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شوند، دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد و می‌توانند از این طریق درخواست اقامت دائم کنند. متقاضیان اکسپرس انتری که در انتخاب استانی آلبرتا نیز پذیرفته شده‌اند ۶۰۰ امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند. این امتیاز اضافی، شانس آنها را برای دریافت دعوت‌نامه در فراخوان‌های منظم اکسپرس انتری افزایش می‌دهد. برای مثال اگر متقاضی در مجموعه سیستم اکسپرس انتری ۳۰۰ امتیاز داشته باشد، با قبول شدن در انتخاب استانی ۶۰۰ امتیاز دیگر نیز دریافت می‌کند و به طور کلی ۹۰۰ امتیاز خواهد داشت که چیزی فراتر از حداقل امتیاز لازم برای دعوت‌نامه است. در آخرین فراخوان سیستم اکسپرس انتری متقاضیان به ۴۷۱ امتیاز نیاز داشتند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes