جزئیات آخرین فراخوان استان منیتوبا منتشر شد

استان منیتوبا در جدیدترین فراخوان خود که در تاریخ ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۹ برگزار شد، از متقاضیان‌ برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار متخصص و دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی دعوت کرد تا درخواست خود را برای انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهند. در این فراخوان، متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص باید در سیستم ابراز تمایل،‌ پروفایل داشتند. به طور کلی در این دور دعوت برای ۱۸۳ متقاضی دعوت‌نامه یا توصیه نامه (Letters of Advice to Apply (LAA)) صادر شد. این دعوت‌نامه‌ها بر این اساس در گروه‌های زیر توزیع شدند:
  • نیروی کار متخصص در استان منیتوبا: ۱۴۹ دعوت‌نامه
  • نیروی کار متخصص خارجی: ۱۷ دعوت‌نامه
  • و جریان مهاجرتی دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی: ۱۷ دعوت‌نامه
با احتساب این فراخوان در تاریخ ۱۹ دسامبر، از زمان شروع سال ۲۰۱۹ تا کنون، استان منیتوبا به طور کلی ۷۵۴۵ دعوت‌نامه صادر کرده است.

برای متقاضیان سیستم اکسپرس انتری نیز دعوت‌نامه ارسال شد

از میان ۱۸۳ دعوت‌نامه صادر شده، ۱۶ دعوت‌نامه به متقاضیانی واجد شرایطی ارسال شد که در مجموعه اکسپرس انتری دارای پروفایل معتبری بودند. این سیستم، متقاضیان مهاجرت به کانادا را در سه دسته مهاجرت اقتصادی در مجموعه‌ای از متقاضیان واجد شرایط، مدیریت می‌کند. این سه دسته عبارتند از:
  • کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  • کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  • و رده تجربه کانادایی
داوطلبان بر اساس امتیازی که تحت سیستم جامع رتبه‌‌بندی دریافت می‌کنند، در مجموعه متقاضیان اکسپرس انتری، رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم برای اعطای امتیاز و رتبه بندی متقاضیان، معیارهای متعددی را در نظر می‌گیرد. مهمترین معیارها عبارتند از: سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصص و سطح مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند، در فراخوان‌های منظمی که معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند، دعوت نامه دریافت می‌کنند تا درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه دهند. این فراخوان‌ها معمولا برای هر سه دسته برنامه مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شود. حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوت‌نامه توسط معیارهای مختلفی تعیین می‌شود که مهمترین آنها تعداد متقاضیان موجود در مجموعه، بازه زمانی بین فراخوان‌ها و تعداد دعوت‌ به اقدام‌های صادر شده هستند. متقاضیان اکسپرس انتری می‌توانند با شرکت در انتخاب استانی و قبول شدن در آن ۶۰۰ امتیاز بیشتر دریافت کنند؛ این امتیاز بیشتر به طور قابل توجهی شانس متقاضیان را برای دریافت دعوت‌نامه افزایش می دهد. برای اینکه مقاضیان بتوانند در انتخاب استانی شرکت کنند باید دارای سابقه کار تخصصی در یکی از مشاغل مورد نیاز استان منیتوبا باشند و پروفایل جداگانه‌ای نیز در سیستم ابزار تمایل ایجاد کرده باشند.

سیستم ابراز تمایل

متقاضیانی که قصد دارند از طریق دسته‌بندی‌های نیروی کار متخصص منیتوبا و نیروی کار متخصص خارجی در انتخاب استانی شرکت کنند، باید در سیستم ابراز تمایل (Expression of Interest (EOI)) ثبت نام کنند. در این سیستم، متقاضیان بر یک مبنای ۱۰۰۰ امتیازی رتبه بندی می‌شوند. برخی از فاکتورهایی که برای اعطای امتیاز به متقاضیان درنظر گرفته‌ می‌شوند عبارتند از: سابقه کار، داشتن بستگان در استان و سطح مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه. به این ترتیب، متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، توصیه نامه دریافت می‌کنند. این توصیه نامه به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا بتوانند درخواست خود را برای شرکت در انتخاب استانی و دریافت اقامت دائم کانادا از استان منیتوبا، ارسال کنند. در آخرین فراخوانی که در تاریخ ۶ دسامبر برگزار شد، متقاضیان جریان نیروی کار متخصص منیتوبا به حداقل ۵۴۲ امتیاز و متقاضیان جریان نیروی کار متخصص خارجی به حداقل ۵۵۹ امتیاز نیاز داشتند.

نیروی کار متخصص منیتوبا و نیروی کار متخصص خارجی

استان منیتوبا می‌تواند از طریق دسته‌بندی نیروی کار متخصص خارجی، نیروی کار مورد نیاز بازار کار خود را انتخاب کند. برخی از شرایط دریافت دعوت‌نامه در این گروه عبارتند از:
  • داشتن دوست یا اقوام در استان منیتوبا
  • داشتن سابقه کار یا تکمیل دوره تحصیلی در استان منیتوبا
  • یا دریافت دعوت‌نامه از طریق یکی از طرح‌های استخدام استراتژیک در برنامه انتخاب استانی منیتوبا.
۱۷ متقاضی از طریق این دسته‌بندی به طور مستقیم از برنامه انتخاب استانی منیتوبا تحت یکی از طرح‌های استخدام استراتژیک، دعوت‌نامه دریافت کردند. همچنین، متقاضیانی که از طریق نیروی کار متخصص در منیتوبا دعوت‌نامه دریافت کردند باید پیشنهاد کار تمام وقت و دائم از سوی کارفرمای خود در استان منیتوبا داشته باشند.

جریان مهاجرتی دانشجویان فارغ‌التحصیل خارجی

دانشجویان فارغ‌التحصیل در استان منیتوبا که دارای مهارت‌های خاص و مورد نیاز این استان هستند نیز شانس این را دارند تا تحت جریان تحصیلات بین‌المللی، توصیه نامه دریافت کنند. این جریان به سه زیر گروه تقسیم می‌شود:
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes