اولین فراخوان شهر سادبری در برنامه مهاجرت روستایی و شمالی

سادبری یکی از شهرهای استان انتاریو است که به تازگی برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی را راه‌اندازی کرده است. این فراخوان در تاریخ ۲۳ آوریل برگزار شد. سادبری بزرگترین شهر در شمال استان انتاریو است و حدود ۱۶۵ هزار نفر جمعیت دارد. اقتصاد سادبری متکی بر صنایع گردشگری، امور مالی، استخراج و دیگر صنایع است. دانشگاه لورنشن و کالج کمبرین در این شهر قرار دارند. در سال ۲۰۱۹، ۲۶۵ مهاجر سادبری را برای اقامت انتخاب کردند.

برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی

این برنامه در ۱۱ شهر و منطقه مختلف راه‌اندازی شده است و هر کدام از شهرها و مناطق، روش برگزاری فراخون مستقلی برای انتخاب مهاجران دارند. شهر سادبری از سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می‌کند که تا حد زیادی شبیه به برنامه‌های انتخاب استانی یا سیستم اکسپرس انتری فدرال است. در برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی شهر سادبری، متقاضیانی را انتخاب می‌کند که دارای بالاترین رتبه و امتیاز هستند. این انتخاب از مجموعه انتظار متقاضیان واجد شرایط انجام می‌شود. به طور کلی، شهر سادبری تنها ۶ دعوت‌نامه برای متقاضیانی ارسال کرد که حداقل ۲۸۰ امتیاز داشتند. شهر سادبری این برنامه آزمایشی را در ۲۳ مارس آغاز کرد و مناسب افرادی است که می‌خواهند برای طولانی مدت در سادبری زندگی کنند. متقاضیان می‌بایستی دارای یک پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل مجاز بودند.

پذیرش مهاجران در سادبری

برخلاف محدودیت سفر در کانادا به خاطر شیوع ویروس کرونا، شهر سادبری درخواست متقاضیان خارجی که دارای پیشنهاد شغلی در مشاغل خدماتی و همین طور در صنعت توریسم هستند را می‌پذیرد. روند بررسی پرونده در برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

آیا برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی برای شما مناسب است؟

یکی از مهمترین نکته‌هایی که باید در مورد برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی بدانید این است که این برنامه مناسب افرادی است که قصد دارند برای بلندمدت در سادبری زندگی کنند. این برنامه روش آسانی برای دریافت اقامت دائم نیست و معمولا روند انجام کار در آن به مراتب بیشتر از اکسپرس انتری طول می‌کشد. اگر می‌خواهید در این برنامه شرکت کنید اول باید شرایط لازم را داشته باشید. شما همچنین باید در فرم ارزیابی متقاضیان حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کنید. حداقل امتیاز لازم ۱۱۵ برای متقاضیان متاهل و ۸۵ برای متقاضیان مجرد است. بر خلاف سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System (CRS)) که در سیستم اکسپرس انتری کانادا از آن استفاده می‌شود، در سیستم امتیازبندی سادبری، فقط متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۵ سال امتیاز دریافت می‌کنند. زیرا شهر سادبری با بحران نیروی کاری مواجه است که حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار داشته باشند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes