در فراخوان جدید اکسپرس انتری متقاضیان تجارت حرفه‌ای دعوت‌نامه دریافت کردند

دولت کانادا از ۵۰۰ متقاضی کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال با حداقل امتیاز ۳۵۷ دعوت‌ کرد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این قرعه کشی در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ برگزار شد.

از شروع سال ۲۰۱۹ تاکنون، دولت فدرال کانادا،‌برای دومین بار است که بر متقاضیان تجارت حرفه‌ای تمرکز می‌کند. متقاضیانی در این این دور فراخوان جدید دعوت شدند که دارای گواهی تایید صلاحیت بودند یا پیشنهاد کاری معتبری از یک کارفرما در کانادا داشتند.

برنامه تجارت حرفه‌ای فدرال

کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال یکی از سه برنامه مهاجرتی در اکسپرس انتری است. دو برنامه دیگر عبارتند از:

  • کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  • رده تجربه کانادایی

به استثنای این دور، اکثر فراخوان‌های اکسپرس انتری بر سه کلاس مهاجرتی تمرکز دارند.

دور قبلی فراخوان اکسپرس انتری که در تاریخ ۲ اکتبر سال ۲۰۱۹ انجام شد، بر هر سه برنامه مهاجرتی تمرکز داشت و ۳۶۰۰ دعوت‌نامه در این فراخوان به متقاضیان ارسال کرد.

شرایط لازم برای دریافت دعوت‌نامه در سیستم اکسپرس انتری

سیستم جامع رتبه‌بندی به همه متقاضیان در اکسپرس انتری بر اساس معیارهایی امتیاز می‌دهد. مهمترین معیار‌ها عبارتند از:

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • سابقه کار حرفه‌ای
  • مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

متقاضیانی که واجد شرایط لازم باشند وارد مجموعه اکسپرس انتری می‌شوند و افرادی که بالاترین امتیاز را دریافت کنند، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند.

برخلاف فراخوان‌های معمول اکسپرس انتری که برای متقاضیان همه برنامه‌های مهاجرتی تحت این سیستم دعوت‌نامه ارسال می‌شود، در این دور دعوت فقط برای متقاضیان برنامه مهاجرتی تجارت حرفه‌ای فدرال دعوت‌نامه ارسال شد. به همین دلیل حداقل امتیاز مورد قبول ۳۵۷ بود که نسبت به گذشته پایین‌تر بود.

متقاضیان می‌توانند برای کسب امتیاز بیشتر در انتخاب استانی کانادا شرکت کنند. اولین قدم برای شرکت در انتخاب استانی ایجاد و تکمیل پروفایل در سیستم اکسپرس انتری است. متقاضیانی که بتوانند در این سیستم پذیرفته شوند،  ۶۰۰ امتیاز بیشتر دریافت خواهند کرد. این امتیاز بیشتر تاثیر مثبت زیادی بر شانس متقاضیان برای دریافت دعوت‌نامه در فراخوان‌های اکسپرس انتری دارد.

Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes