معافیت نیروهای کار خارجی از ارائه بیومتریک خارج از کانادا

معافیت نیروهای کار خارجی از ارائه بیومتریک خارج از کانادا
اداره مهاجرت کانادا در تاریخ ۵ ژوئن اعلام کرد، نیروهای کار خارجی که به خاطر شیوع ویروس کرونا قادر به ارائه بیومتریک نیستند، نیازی به ارائه بیومتریک در خارج از کانادا ندارند. این قانون شامل نیروهای خارجی موقتی می‌شود که در بخش‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنایع غذایی مشغول به کار هستند. همچنین رانندگان کامیون‌ نیز مشمول این قانون می‌شوند. اداره مهاجرت همچنین به این نکته اشاره کرد که بسیاری از این نیروهای کار، به خاطر حضور قبلی در کانادا، قبلا بیومتریک خود را به دولت ارائه داده بودند. با این وجود، کانادا همچنان به دریافت بیومتریک برای حفظ امنیت و سلامت مردم ادامه خواهد داد.

بیومتریک در مرز ورود به کانادا

برخی از نیروهای کار خارجی به خاطر بسته بودن مراکز دریافت بیومتریک در خارج از کانادا قادر به ارائه بیومتریک نبودند. این افراد باید در مرز ورود به کشور کانادا، بیومتریک خود را ارائه دهند. علاوه بر این، این افراد توسط آژانس خدمات مرزی کانادا مورد بازرسی قرار می‌گیرند و هدف آنها از ورود به کشور بررسی می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های کنونی، سفرهای کاری به کانادا، در دسته سفرهای ضروری قرار می‌گیرد.

انعطاف بیشتر اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت همچنین اظهار کرده است که اقداماتی را برای رفع مشکل افرادی انجام داده است که در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا قادر به ارائه بیومتریک خود  در خارج از کانادا نیستند. حتی اگر در نامه بیومتریک اعلام شده باشد که متقاضیان بین ۳۰ تا ۹۰ روز زمان برای ارائه بیومتریک دارند، نیازی به نگرانی نیست. زیرا این افراد تا زمان بازگشایی مراکز دریافت بیومتریک زمان خواهند داشت. در حال حاضر هیچ پرونده‌ای به خاطر نقص مدارک رد نخواهد شد.

 بیومتریک چیست؟

به طور کلی، بیومتریک سندی است که اتباع خارجی برای دریافت انواع ویزا یا اقامت در کانادا به آن نیاز دارند. متقاضیان باید با ارائه اثرانگشت، عکس و پرداخت هزینه‌های مربوطه، بیومتریک خود را آماده کنند. دولت کانادا برای تایید دقیق هویت مسافران خارجی و راحت‌تر پروسه کردن ورود به کانادا، به بیومتریک نیاز دارد.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes