دسته‌بندی جدید برای فارغ‌التحصیلان کارآفرین در ساسکاچوان

استان ساسکاچوان، فرصت جدیدی را در اختیار فارغ‌التحصیلانی قرار داده است که قصد دارند در این استان کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنند. در همین راستا، در تاریخ سوم دسامبر سال ۲۰۱۹، دسته‌بندی جدیدی تحت عنوان فارغ‌التحصیلان کارآفرین به برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP) اضافه شد.

اهداف برنامه فارغ‌التحصیلان کارآفرین

جرمی هریسون‌، وزیر مهاجرت بیان داشت که این مسیر جدید مهاجرتی به حفظ دانشجویان خارجی در کانادا کمک می‌کند. دانشجویان خارجی اغلب در دوران تحصیل خود با جامعه کانادا خو گرفته‌اند و راحت‌تر می‌توانند در بازار کار ادغام شوند. این امر همچنین می‌تواند به ایجاد مشاغل جدید و حفظ جایگاه ساسکاچوان در جذب و حفظ دانشجویان و سرمایه گذاری‌های خارجی کمک کند. در این روند، SINP از برنامه رشد ساسکاچوان برای سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ پشتیبانی می‌کند. تمرکز اصلی این برنامه افزایش تعداد نیروی کار متخصص و جذب کارآفرینان جدید در استان ساسکاچوان است. وزیر آموزش عالی استان ساسکاچوان نیز گفت که هدف استراتژی آموزش عالی استان ساسکاچوان این است که پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان را در این استان حفظ کند. او همچنین اظهار داشت که تحصیلات خارجی محرک مهمی برای رشد اقتصادی و فرهنگی آینده ساسکاچوان است.

شرایط لازم

برنامه فارغ‌التحصیلان کارآفرین، دانشجویان خارجی را تشویق می‌کند تا پس از اتمام تحصیل خود، استان ساسکاچوان را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند و مخصوص دانشجویان فارغ‌التحصیلی است که دوره تحصیلی خود را به صورت تمام وقت و حداقل دو ساله به پایان رسانده‌اند. افرادی که مورد تأیید قرار بگیرند باید حداقل یک سال در ساسکاچوان کار و فعالیت کنند و حداقل یک سوم سهام کسب‌ و کارشان به نام آنها باشد تا بتوانند در انتخاب استانی شرکت کنند. متقاضیان شرکت در دسته‌بندی جدیدی فارغ‌التحصیلان کارآفرین SINP باید دارای شرایط زیر باشند:
  • داشتن حداقل ۲۱ سال سن
  • داشتن مدرک تحصیلی از مراکز آموزشی ساسکاچوان
  • تحصیلات باید به صورت تمام وقت باشد
  • دوره تحصیلی باید حداقل ۲ سال باشد
  • داشتن مجوز کار فارغ‌التحصیلان (PGWP) معتبر
  • متقاضی باید در طول دوره تحصیلی ساکن ساکاچوان باشد
  • کسب حداقل نمره ۷ در معیار زبان کانادایی (CLB)
  • تحصیل در مراکز آموزشی منتخب استان ساسکاچوان
افرادی که دوره تحصیلی خود را به صورت غیرحضوری یا فشرده تکمیل کرده‌اند، مجاز به شرکت در این دسته‌بندی نیستند.

نحوه تقاضا

متقاضیان شرکت در دسته‌بندی فارغ‌التحصیلان کارآفرین می‌توانند در چهار مرحله درخواست خود را ارسال کنند:
مرحله اول – ابراز تمایل :
متقاضیان باید در مرحله اول، ابراز تمایل (EOI) خود را به SINP ارسال کنند. متقاضیان واجد شرایط بر اساس شبکه امتیاز دهی سیستم ابراز تمایل، امتیاز دریافت می‌کنند و در نهایت وارد مجموعه متقاضیان می‌شوند.
مرحله دوم- دعوت به اقدام:
پس از ابراز تمایل، متقاضیانی که بیشترین امتیاز و بالاترین رتبه را داشته باشند، از مجموعه انتخاب می‌‌شوند. متقاضیانی که بتوانند مرحله ارزیابی SINP را با موفقیت پشت سر بگذارند، باید توافق نامه راه‌اندازی کسب و کار (BPA) را امضا کنند. این توافق‌نامه بر اساس طرح راه‌اندازی کسب و کاری که متقاضیان از قبل آماده کرده بودند، تنظیم می‌شود.
مرحله سوم – راه‌اندازی کسب‌ و کار:
افرادی که تاییدیه دریافت کنند، می توانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. آنها باید شركت خود را طبق شرایط مندرج در توافق نامه راه‌اندازی کسب و کار (BPA) قبل از پایان اعتبار مجوز کار فارغ‌التحصیلی خود تأسیس كنند.
مرحله چهارم-انتخاب استانی:
پس از رعایت شرایط BPA ، متقاضیان می‌توانند برای شرکت در انتخاب استانی، اقدام کنند. کسانی که در انتخاب استانی قبول شوند، باید در تمام طول مراحل درخواست اقامت دائم خود، همه شرایط لازم مندرج در توافق نامه راه‌اندازی کسب و کار (BPA) را داشته باشند. اگر متقاضیان پس از دریافت تاییدیه انتخاب استانی SINP و قبل از دریافت اقامت دائم‌، کسب‌ و کار خود را متوقف یا واگذار کنند، انتخاب استانی آنها، باطل خواهد شد.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes