جزئیات فراخوان جدید اکسپرس انتری منتشر شد

دولت کانادا در تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۹، ۳۶۰۰ دعوت‌نامه جدید برای متقاضیان واجد شرایط در سیستم اکسپرس انتری ارسال کرد. در این فراخوان نیز، طبق روال گذشته از متقاضیان خواسته شد تا درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. متقاضیان واجد شرایط می‌بایستی برای دریافت دعوت‌نامه حداقل ۴۷۱ امتیاز از طریق سیستم جامع رتبه‌بندی کسب می‌کردند. این فراخوان نسبت به دور قبلی ۱ امتیاز کاهش داشت؛ در دور قبلی دعوت اکسپرس انتری که در تاریخ ۱۳ نوامبر برگزار شد، متقاضیان به حداقل ۴۷۲ امتیاز برای دریافت دعوت‌نامه نیاز داشتند.

سیستم اکسپرس انتری 

سیستم اکسپرس انتری منبع اصلی جذب نیروی کار متخصص خارجی در کانادا است. در این سیستم متقاضیان در مجموعه‌ای تحت سه برنامه مختلف مهاجرت اقتصادی، مدیریت می‌شوند. این سه برنامه مهاجرتی عبارتند از:
  • کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  • کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  • رده تجربه کانادایی
در سیستم اکسپرس انتری، متقاضیان واجد شرایط بر اساس معیارهای سیستم جامع رتبه‌بندی، امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. برخی از معیارهای سیستم جامع رتبه بندی عبارتند از: سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی، سطح مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه. داشتن پیشنهاد کار در کانادا از شروط اصلی دریافت دعوت‌نامه در سیستم اکسپرس انتری نیست اما داشتن پیشنهاد کار می‌تواند موجب افزایش امتیاز متقاضیان شود. دولت کانادا، فراخوان‌های منظمی را در سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌کند و از این طریق برای متقاضیانی که دارای بالاترین رتبه و امتیاز هستند، دعوت‌نامه ارسال می‌کند.

تعداد دعوت‌نامه‌های منتشر شده برای متقاضیان واجد شرایط در سال ۲۰۱۹

در فراخوان ۲۷ نوامبر حدود ۳۶۰۰ دعوت‌‌نامه برای متقاضیان ارسال شد. به این ترتیب، تاکنون، سیستم اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۹، ۷۸۹۰۰ دعوت نامه برای متقاضیان واجد شرایط ارسال کرده است.  تا پایان سال ۲۰۱۹ تنها حدود ۱ ماه باقی مانده است. در سال ۲۰۱۸، دولت کانادا ۸۹۸۰۰ دعوت به اقدام برای متقاضیان ارسال کرد. دولت کانادا تا پایان سال ۲۰۱۹، تنها یک ماه زمان دارد تا به آمار سال قبل دست پیدا کند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes