آمار حیرت‌انگیز درباره مشاغل صنعتی کانادا

آمار حیرت‌انگیز درباره مشاغل صنعتی کانادا
بعضی از مردم، فکر می‌کنند که اقتصاد کانادا وابسته به نفت، گاز، منابع طبیعی و تولید این کشور است. اما حقیقت این است که تنها یک پنجم نیروی کار کانادا در این بخش‌ها کار می‌کنند. با این حال این نیروی کار کم و مشاغل محدود کمک مهمی به موفقیت بقیه بخش‌های اقتصادی کانادا می‌کند. در اینجا با هم تعدادی از آمارهای شگفت‌انگیز درباره نیروی کار و مشاغل صنعتی کانادا را بررسی می‌کنیم. همه این آمارها موثق و از منبع آمارهای کانادا استخراج شده است.

آماری حیرت‌انگیز درباره مشاغل صنعتی کانادا

 

تقریبا هفده درصد مشاغل کانادا صنعتی هستند:

حدود ۳/۹ میلیون نیروی کار صنعتی در بخش‌های تولیدی، ساختمانی و استخراج منابع طبیعی (به عنوان مثال معدن، ماهیگیری، کشاورزی، نفت و گاز) و ۱۵ میلیون نیرو در بخش خدمات وجود دارند. نیروی کار بخش خدمات ۸۳ درصد کل مشاغل کانادا را تشکیل می‌دهند. این ‌آمار نشان می‌دهد با وجود منابع طبیعی زیاد کانادا، اقتصاد اصلی این کشور مبنی بر خدمات است.

تعداد مشاغل صنعتی کانادا ثابت است:

با وجود خدمات محور بودن اقتصاد کانادا، این کشور از بخش صنعتی نیز غافل نشده است. تعداد مشاغل موجود در بخش صنعتی کمتر از بخش خدمات است. این مشاغل صنعتی در طول سال‌های گذشته ثابت مانده و رشدی نکرده بود. اما درچند سال اخیر، با رشد اقتصادی کمی در این بخش، مشاغل جدیدی به آن اضافه و باعث جذب نیروی کار متخصص شد.

بیشتر نیروی کار صنعتی کانادا، در بخش تولید مشغول به کار هستند:

۴۴ درصد نیروی کار یعنی حدود ۱.۷ میلیون نفر در بخش تولید، ۳۶ درصد دیگر یعنی حدود ۱.۴ میلیون در بخش ساخت و ساز و ۸ درصد یعنی حدود ۳۵۷ هزار نفر در بخش استخراج منابع طبیعی (ماهیگیری، استخراج معادن و معادن) مشغول به کار هستند. بخش نفت، گاز، تاسیسات و کشاورزی جایگاه چهارم را دارند. در سال ۲۰۱۷ در بخش نفت و گاز حدود ۲۶۴ هزار نیروی کار،در بخش تاسیسات حدود ۱۳۴ هزار و در قسمت کشاورزی نیز ۲۹۷ هزار نفر کار می‌کردند.

مردان ۳ برابر زنان در مشاغل صنعتی اشتغال دارند:

این آمار نشان می دهد که هنوز هم بیشترین نیروی کار بخش صنعتی را مردان تشکیل می‌دهند. اگرچه زنان در بخش فناوری و تجارت این تفاوت را جبران کرده و بیشترین نیروی کار این بخش‌ها خانم‌ها هستند. مشاغل فنی دیگر مانند تولید، ساخت و ساز و استخراج هنوز هم در دست مردان است. در سال ۲۰۱۷، حدود ۳ میلیون نیروی کار آقا و ۸۳۱ هزار نیروی کار خانم در بخش صنعتی کانادا مشغول به کار بودند. یعنی حدودا به ازای هر سه مرد، یک خانم در این صنعت وجود دارد.

۲۲ درصد از کارگران صنعتی ۵۵ ساله یا بالاتر هستند:

یک پنجم (۸۷۶ هزار نفر) نیروی کار صنعتی در کانادا ۵۵ ساله یا بیشتر هستند، اما فقط ۳۷۶ هزار نفر زیر 24 سال هستند. این مسئله نگران کننده است، زیرا با بازنشستگی نیروی کار صنعتی مسن، نیروی کار جوان کافی برای جایگزینی آنها وجود ندارد. این بدان معناست که در آینده‌ای نه چندان دور، کانادا کمبود نیروی کار متخصص صنعتی خواهد داشت، پس باید جوانان بیشتری را در بخش صنعتی جذب کنند. به این دلیل مدت‌هاست که دولت جوانان کانادایی را تشویق می‌کنند که مدرک حرفه‌ای گرفته و وارد حوزه‌هایی مانند فناوری، تجارت و امور مالی شوند. آنها همچنین دنبال جذب نیروی کار متخصص از کشو‌رهای دیگر هستند تا بتوانند این کمبود نیروی کار را جبران کنند.

نرخ بیکاری کارگران صنعتی کمتر از مشاغل دیگر است:

در سال ۲۰۱۷، نرخ بیکاری کانادا ۶.۸ درصد محاسبه شد. اما این نرخ در بین کارگران صنعتی، ۵.۷ درصد و در بخش تولید، ۳.۴ درصد بود. پس احتمال بیکاری بخش صنعتی کمتر از بخش‌های دیگر است. بخش صنعتي كانادا در حال پیشرفت است وعلاقه‌مندانی که می‌خواهند در این بخش کار کنند، هيچ مشكلي در پیدا کردن فرصت‌هاي شغلي ندارند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes