کاهش حجم پرونده ها در اداره مهاجرت

کاهش حجم پرونده ها در اداره مهاجرت

در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اطلاعات به‌روز شده‌ای در مورد حجم پرونده ها و تاخیرهای مهاجرتی منتشر کرد. آخرین داده‌ها نشان می دهد که مجموعاً ۲,۱۶۶,۸۰۰ درخواست شامل اقامت دائم، اقامت موقت و تأییدیه‌های شهروندی درIRCC وجود دارد. بر اساس این به‌ روزرسانی، ۴۳.۲٪ از این درخواست‌ها از زمان استاندارد خدمات فراتر رفته‌اند. هدف IRCC این است که ۸۰٪ از درخواست‌ها را در چارچوب استانداردهای خدمات مشخص شده پردازش کند، با این شناخت که موارد پیچیده و خاصی ممکن است نیاز به ارزیابی دقیق تری داشته باشند. در حال حاضر، ۴۷٪ از درخواست‌های اقامت موقت، که شامل بازدید، تحصیل یا کار در خارج از کشور است، و ۴۵٪ از درخواست‌های اقامت دائم با تاخیر مواجه هستند. علاوه بر این، ۲۱٪ از درخواست‌های شهروندی نیز از زمان استاندارد خدمات مورد انتظار فراتر رفته‌اند.

[aikit_audio_player]

درخواست های اقامت موقت

در بررسی درخواست‌های اقامت موقت، IRCC دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده و رکوردهایی برای کارآمدی به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۲۲، این سازمان در حدود ۹۱۹,۰۰۰ درخواست مجوز تحصیلی را نهایی کرد، که از رکورد سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۹٪ فراتر رفت. همچنین، حدود ۱,۱۶۴,۰۰۰ مجوز کار، از جمله تمدیدها، در سال ۲۰۲۲ پردازش شد، که نسبت به حدود ۶۳۰,۰۰۰ مورد پردازش شده در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته است. IRCC به طور فعال در حال رسیدگی به پرونده های به تعویق افتاده ی اقامت موقت است.

IRCC در تلاش است تا ۸۰٪ از درخواست‌ها را در چارچوب زمان استاندارد پردازش کند. با این حال، این استانداردها تاخیرهای پیش‌بینی شده در موارد پیچیده یا زمانی که اطلاعات اضافی مورد نیاز است را در نظر می‌گیرند. به طور قابل توجهی، IRCC درخواست‌هایی را از متخصصان در بخش‌های ضروری مانند بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل در اولویت قرار داده است. علاوه بر این، یک سیاست عمومی تمدید اجازه می‌دهد تا همه بازدیدکنندگان در کانادا با وضعیت اقامت موقت معتبر برای درخواست مجوزهای کار مخصوص کارفرما، بدون توجه به تاریخ ورودشان، اقدام کنند.

IRCC اقداماتی را برای افزایش سرعت پردازش اجرا کرده است، از جمله گسترش جریان مستقیم دانشجویی به هفت کشور اضافی و افزایش ۲۰٪ برنامه تجربه بین‌المللی کانادا در سال ۲۰۲۳. این سازمان همچنین در حال گسترش امکان صدور مجوز کار برای اعضای خانواده کارگران خارجی موقت است. برای هموارتر کردن فرآیندها، IRCC به طور فعال در حال استخدام پرسنل بیشتر و بازبینی و بهبود رویه‌ها است.

درخواست های اقامت دائم

در سال ۲۰۲۲، IRCC با اتخاذ بیش از نیم میلیون تصمیم و استقبال از بیش از ۴۳۷,۰۰۰ مهاجر جدید دائمی عملکرد قابل توجهی را نشان داد. این میزان از هدف تعیین شده ۴۳۱,۶۴۵ پذیرش جدید مهاجر دائمی فراتر رفت و بیشترین تعداد ورودی‌های جدید در یک سال در تاریخ کانادا را نشان داد.

تلاش‌ها برای بهبود فرآیند درخواست اقامت دائم با هدف ارائه تجربه بهتر برای متقاضیان در جریان است. تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، IRCC به طور فعال در حال کار بر روی پردازش ۸۰٪ از درخواست‌ها در چارچوب استانداردهای خدمات مشخص شده است، با در نظر گرفتن تاخیرهای احتمالی در موارد پیچیده یا زمانی که اطلاعات اضافی از متقاضیان مورد نیاز است.

اقدامات کلیدی شامل راه‌اندازی یک پورتال آنلاین است که به برخی از متقاضیان اقامت دائم این امکان را می‌دهد که بدون تعامل حضوری، برای اقامت دائم خود اقدام کنند و آن را نهایی کنند. علاوه بر این، یک سیستم پیگیری وضعیت درخواست آنلاین جدید برای متقاضیان اقامت دائم کلاس خانواده و اسپانسرشیپ در دسته‌های همسر و فرزند وابسته معرفی شده است. IRCC یک مسیر اقامت دائم را برای بیش از ۹۰,۰۰۰ کارگر موقت و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از موسسات کانادایی اجرا کرد که به طور مؤثری تاخیر پرونده ها در سیستم اکسپرس اینتری را کاهش داد.

برای تسریع بیشتر در پردازش، IRCC به طور فعال در حال استخدام کارکنان بیشتر و بازبینی و بهبود فرآیندها است. تعهد به افزایش اهداف سالانه مهاجر دائمی نشان‌دهنده رویکردی فعال برای پذیرش تعداد رو به رشد مهاجران جدید و کاهش حجم پرونده های به تعویق افتاده است.

مانامهاجرت در کنار شما

آیا در نظر دارید به کانادا مهاجرت کنید؟ با استفاده از سال ها تجربه، ما درک عمیقی از پیچیدگی‌های پرونده های مهاجرتی داریم و به بسیاری از افراد و خانواده‌ها در محقق کردن سفرهای موفقیت‌آمیز به کانادا کمک کرده‌ایم. اگر شما یا کسی که با او آشنا هستید در به دست آوردن مجوز کار، مجوز تحصیلی یا ویزای توریستی کانادایی با مشکل مواجه هستید، ما شما را دعوت می‌کنیم تا فرم ارزیابی ما را پر کنید. علاوه بر این، در تماس با ما برای مشاوره رایگان تردید نکنید. از آخرین به‌ روزرسانی‌های دنیای مهاجرت با دنبال کردن شبکه های اجتماعی ما مطلع بمانید. آیا آماده هستید تا با ما گفتگویی را آغاز کنید تا آرزوی زندگی در کانادا را به واقعیت تبدیل کنید؟

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes