دانشجویان خارجی می‌توانند در کلاس‌های آنلاین دانشگاه‌های کانادا شرکت کنند

دانشجویان خارجی می‌توانند در کلاس‌های آنلاین دانشگاه‌های کانادا شرکت کنند
به گزارش اداره مهاجرت کانادا هم اکنون متقاضیانی که در کانادا حضور ندارند نیز می‌توانند با دریافت ویزای تحصیلی کانادا در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. قبلا این امکان برای متقاضیانی که خارج از کانادا بودند وجود نداشت.‌ تحصیل در کانادا و دریافت و ارسال مدارک مورد نیاز دانشجویان پس از همه گیری ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شد. در این شرایط مرزهای کانادا نیز به روی بیشتر دانشجویان خارجی بسته است. دانشجویانی که ویزای تحصیلی خود را قبل از تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۰ دریافت کرده باشند، شامل محدودیت‌های سفر به کانادا نمی‌شوند. با این حال، دانشجویان خارجی برای ورود به کانادا، حتما باید دلیل قانع کننده و حیاتی داشته باشند. یعنی اگر افسر مهاجرتی تشخیص دهد که دانشجویی می‌تواند به صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کند، ممکن است به او اجازه ورود به کانادا را ندهد. با همه این تفاسیر، اداره مهاجرت کانادا یک فرآیند دو مرحله‌ای را معرفی کرده است تا دانشجویان از طریق آن بتوانند بدون داشتن مجوز نهایی تحصیل در کانادا، ترم تحصیلی خود را شروع و در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. دانشجویان تا ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ فرصت دارند برای دریافت مجوز تحصیلی خود در این فرآیند دو مرحله‌ای ثبت نام کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۰

دانشجویان خارجی برای دریافت مجوز تحصیلی خود باید موارد زیر را تهیه کنند:
  • نامه پذیرش؛
  • نامه پذیرش از کبک (برای متقاضیان تحصیل در کبک)؛
  • نامه تمکن مالی؛
  • مدارکی برای اثبات اینکه دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، کانادا را به مقصد کشورش ترک خواهد کرد؛
  • مدرکی که نشان دهد دانشجو در کانادا وابستگانی دارد.
ارائه این مدارک و تایید آن‌ها از سوی اداره مهاجرت، مرحله اول این فرآیند است؛ پس از ارائه این مدارک، افسر اداره مهاجرت درخواست متقاضی را بررسی می‌کند و در صورت تایید، اجازه اولیه تحصیل در کانادا برای دانشجو صادر می‌شود. در مرحله دوم، برای نهایی شدن ویزای تحصیلی کانادا و در نهایت گرفتن اجازه ورود به کانادا، متقاضی باید موارد زیر را نیز ارائه دهد:
  • مدارک سلامتی و پزشکی؛
  • گواهی امنیتی پلیس؛
  • گواهی بیومتریک.

اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان آنلاین

همانطور که می‌دانید، برای گرفتن مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان باید حتما داخل کانادا تحصیل کرده باشند. اداره مهاجرت کانادا در پی بحران کرونا، این قانون را تغییر داد و اعلام کرد دانشجویان خارجی که نیمی از تحصیل خود را به صورت آنلاین در دانشگاه‌های کانادا می‌گذرانند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی مجوز کار در کانادا دریافت کنند با دریافت این مجوز، فرد می‌تواند حداکثر تا سه سال در کانادا بماند و تجربه کار کانادایی کسب کند. با تحصیل در کانادا و کسب تجربه کار کانادایی، یک دانشجوی فارغ‌التحصیل بهترین گزینه برای گرفتن اقامت دائم کانادا خواهد بود.
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes