جزئیات فراخوان جدید اکسپرس انتری در مدت شیوع ویروس کرونا

اداره مهاجرت دولت کانادا اعلام کرد که دولت کانادا، جزئیات فراخوان این هفته سیستم اکسپرس انتری را منتشر کرده است. در این دور از دعوت که در تاریخ ۲۰ مارس برگزار شد، ۶۶۸ نفر دعوت‌نامه دریافت کردند و از آنها خواسته شد تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنند.

حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوت‌نامه

متقاضیان برای دریافت دعوت‌نامه به حداقل ۷۲۰ امتیاز نیاز داشتند. این امتیاز در مقایسه با امتیاز دور قبلی به نظر بالا می‌رسد. در فراخوان قبلی، متقاضیان به حداقل ۴۷۱ امتیاز نیاز داشتند. قانون پوئن شکنی نیز در این فراخوان اعمال شد. یعنی افرادی دعوت‌نامه دریافت کردند که علاوه بر داشتن حداقل ۷۲۰ امتیاز، پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از تاریخ ۱۹ مارس سال ۲۰۲۰، ساعت ۰۲:۰۴:۰۶ ایجاد و تکمیل کردند. به طور کلی، از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون، ۱۹۳۶۸ دعوت‌نامه از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا برای متقاضیان صادر شده است.

تاثیر ویروس کرونا در برگزاری فراخوان

با وجود شیوع ویروس کرونا و آهسته شدن روند بررسی درخواست‌ها، کانادا همچنان به برنامه جذب مهاجران برای سال ۲۰۲۰ پایبند است. با این حال، تحت تاثیر شیوع این ویروس، در این فراخوان جدید، دعوت‌نامه‌های کمتری نسبت به دورهای قبلی صادر شد.

سیستم اکسپرس انتری  

سیستم اکسپرس انتری، متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را در مجموعه‌ای (استخر اکسپرس انتری) تحت سه برنامه مهاجرتی اقتصادی، مدیریت می‌کند. این سه برنامه مهاجرت اقتصادی عبارتند از:
  • کلاس نیروی کار متخصص فدرال
  • کلاس تجارت حرفه‌ای فدرال
  • رده تجربه کانادایی
متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس معیار‌های سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. این سیستم معیار‌های متعددی را بر اساس فاکتور‌های سرمایه انسانی (مانند سن، سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی و سطح مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه) در نظر می‌گیرد. داشتن پیشنهاد کار، از شرط‌های اصلی دریافت دعوت‌نامه نیست اما متقاضیانی که دارای پیشنهاد کار معتبری باشند، می‌توانند امتیاز بیشتری را از سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند. متقاضیانی که بالاترین رتبه و امتیاز را داشته باشند، در دورهای منظم دعوتی که توسط سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شوند، دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد و می‌توانند از این طریق درخواست اقامت دائم کنند. معمولا فراخوان‌های اکسپرس انتری هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند. بررسی درخواست اقامت دائم متقاضیان معمولا ۶ ماه زمان می‌برد.

جریان انتخاب استانی کانادا راهی برای افزایش امتیاز

در کانادا ۹ استان و ۲ قلمرو  دارای برنامه انتخاب استانی هستند که به سیستم اکسپرس انتری فدرال متصل است. این جریان‌های انتخاب استانی (که حداقل امتیاز لازم در آنها متغیر است) به استان‌ها و قلمرو‌های کانادا اجازه می‌دهد تا بتوانند از سیستم اکسپرس انتری نیروی مورد نیاز خود را انتخاب و دعوت کنند. متقاضیانی که در انتخاب استانی دعوت‌نامه دریافت کنند ۶۰۰ امتیاز بیشتر کسب خواهند کرد که به طور موثری بر شانس آنها برای دریافت دعوت‌نامه تاثیر می‌گذارد.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes