زبان خود را برای مهاجرت به کانادا تقویت کنید

زبان خود را برای مهاجرت به کانادا تقویت کنید
داشتن مهارت قابل قبول در زبان انگلیسی یا فرانسه یکی از اصلی‌ترین شرط‌های مهاجرت به کانادا است. دولت کانادا با توجه به اهمیت مهارت در زبان، امتیاز قابل توجهی را به آن در سیستم‌های مختلف مهاجرتی اختصاص داده است. به این ترتیب، یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش شانس خود برای مهاجرت انجام دهید، تقویت سطح مهارتتان در زبان انگلیسی است.

راهکارهای ساده تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

شرکت در کلاس‌های آموزشی بخشی از روند یادگیری زبان انگلیسی است اما برای افزایش و بهبود مهارتتان می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید. تقویت چهار مهارت اصلی زبان (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) به شما کمک می‌کند تا بتوانید امتیاز بهتری در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس به دست بیاورید.
  1. تقویت مهارت گوش دادن

گوش دادن نقش بسیار مهمی در یادگیری هر زبانی دارد. گوش دادن مؤثر باعث می‌شود درک مطلب خوبی داشته باشید و دقت شما را هنگام صحبت کردن بالا می‌برد. چگونه می‌توانید مهارت گوش دادن خود را بهبود بخشید؟ با گوش دادن فعال؛ یعنی توجه به معنای صحبت‌ها و  نحوه بیان جملات برای این کار بهتر است:
  • فیلم‌های زبان اصلی ببینید
با دیدن فیلم‌های زبان اصلی نه تنها از لحظاتتان لذت می‌برید بلکه می‌‌توانید با تماشای این فیلم‌ها مهارت‌های زبان خود را افزایش دهید. اگر در سطح مبتدی قرار دارید، بهتر است ابتدا از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. علاوه بر تماشای فیلم، گوش دادن به اخبارهای زبان اصلی به شما تا حد زیادی در افزایش مهارت‌های زبان‌ کمک می‌کند.
  • به آهنگ‌های زبان انگلیسی بیشتر گوش کنید
آهنگ‌های قدیمی و جدید به زبان انگلیسی گوش کنید و سعی کنید معنای متن را متوجه شوید.
  • در نمایش‌ها، نمایشگاه‌ها، گفتگوهای گروهی و غیره به زبان انگلیسی شرکت کنید
خوشبختانه امروزه گروه‌های زیادی برای تقویت زبان انگلیسی توسط جوامع آموزش زبان یا آموزشگاه‌ها برگزار می‌شوند که بسیار موثر هستند. این گروه‌ها فضایی را فراهم می‌کنند تا شما در محیطی انگلیسی زبان قرار بگیرید و روی مهارت خود کار کنید.
  1. تقویت مهارت صحبت کردن

صحبت کردن یکی از بخش‌های اصلی و پرچالش‌ترین بخش یادگیری مهارت‌های زبانی است؛ اما به محض اینکه بتوانید کمی انگلیسی صحبت کنید، روش های زیادی برای بهبود سریع این مهارت دارید.
  • دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید
به لطف شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با افراد مختلف در هرکجای دنیا بسیار آسان شده است. به گروه‌های چت انگلیسی بپیوندید و با دوستان انگلیسی زبان خود مکالمه‌های صوتی و تصویری داشته باشید.
  • صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید
شاید این کار به نظرتان خنده دار باشد اما با ضبط صحبت‌های خود می‌توانید دوباره آن را گوش دهید و متوجه ایرادات و اشتباهات خود شوید. آنقدر یک صحبت را ضبط و اصلاح کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.
  • با همکلاسی‌های خود انگلیسی صحبت کنید
حتی زمانی که خارج از کلاس هستید، سعی کنید با دوستان و همکلاسی‌های خود انگلیسی صحبت کنید.
  1. بهبود مهارت خواندن

برای تقویت این مهارت علاوه بر تمرین به زمان نیاز دارید. ذهن شما باید کلمات، عبارات و اصطلاحات را درک  و معنا کند. برای تقویت مهارت خواندن باید:
  • مطالعه خود را زیاد کنید
کتاب‌ها و مقالات مختلف به زبان انگلیسی بخوانید. با یک کتاب ساده  و دارای تصویر شروع کنید و به تدریج سطح دشواری آن را بالاتر ببرید.
  • از زبان انگلیسی زیاد استفاده کنید
زبان موبایل، تبلت و کامیوترخود را انگلیسی انتخاب کنید. هنگام جستجو در اینترنت، از منابع انگلیسی استفاده کنید. به این ترتیب، نه تنها دایره لغات‌تان افزایش پیدا می‌کند، بلکه ذهن شما راحت‌تر معانی مختلف را درک خواهد کرد.
  1. بهبود مهارت نوشتن

نوشتن بخشی از زبان انگلیسی است و باید در کنار بقیه مهارت‌ها تقویت شود. به خصوص اگر می‌خواید در کانادا تحصیل یا کار کنید، داشتن این مهارت بسیار برای شما با اهمیت خواهد بود.
  • نکات و جملات مهم را هایلایت کنید
کلمات یا عباراتی که فکر می‌کنید مفید هستند را به همراه معنی و مثال آنها بنویسید.
  • در شبکه‌های اجتماعی، به زبان انگلیسی نظر بنویسید
در شبکه‌های اجتماعی، در صفحات مختلف با موضوعات متفاوت عضو شوید. نظرات خود را در زمینه‌های متعدد بنویسید و در بحث‌ها شرکت کنید.
  • خاطرات خود را بنویسید
شاید این کار کلیشه‌ای به نظر بیاید. اما باید بدانید نوشتن خاطرات یکی از روش‌های افزایش مهارت‌ در نوشتن است. از کسی که در نوشتن مهارت دارد بخواهید نوشته‌های شما را اصلاح کند. به این ترتیب می‌توانید، با تکرار نکردن اشتباهاتتان، نوشته‌های خود را به مرور بهتر و بهتر کنید. علاوه بر تمام راهکارهای ساده ارائه شده در بالا، سه اصل مهم در بهبود مهارت‌های زبانی را نادیده نگیرید؛ تمرین، تمرین و تمرین.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes