امکان شرکت در آزمون آیلتس و سلپیپ برای متقاضیان به زودی فراهم می‌شود

با کاهش محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر ویروس کرونا، داوطلبان شرکت در آزمون‌های زبان می‌توانند راحت‌تر در آزمون مورد نظر خود شرکت کنند. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه یکی از شروط اصلی دولت کانادا برای پذیرش مهاجرات نیروی کار متخصص و ارائه ویزای اقامت دائم است.

آزمون زبان برای مهاجرت

در حقیقت، کسب نمره بالا در آزمون زبان یکی از راه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند شانس خود را برای مهاجرت موفق به کانادا افزایش دهند. اداره مهاجرت آزمون‌های زبان زیر را می‌پذیرد:
  •  سلپیپ (CELPIP): آزمون زبان انگلیسی
  • آیلتس (IELTS): آزمون زبان انگلیسی
  • تی‌ای‌اِف کانادا (TEF Canada): آزمون زبان فرانسه
  • تی‌سی‌اِف کانادا (TCF Canada)‌: آزمون زبان فرانسه
بیشتر متقاضیان مهاجرت به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و به این ترتیب، ترجیح می‌دهند در آزمون زبان سلپیپ یا آیلتس شرکت کنند. متقاضیانی که به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط هستند و می‌خواهند به ازای هر دو زبان امتیاز کسب کنند باید در آزمون‌های هر دو زبان شرکت کنند. اکسپرس انتری، انتخاب استانی و دیگر سیستم‌های مهاجرتی کانادا در طی بحران ویروس کرونا به فعالیت‌ خود ادامه دادند و حتی در روزهای اخیر شاهد فراخوان‌های متعدد اکسپرس انتری و انتخاب استانی بودیم. با این وجود، بحران کرونا موجب ایجاد محدودیت‌هایی در کانادا و سراسر دنیا شده است و این محدودیت‌ها موجب شده تا متقاضیان با شرایط دشوارتری در آزمون‌های زبان شرکت کنند.

کاهش محدودیت‌ها و باز شدن مراکز آزمون زبان

در هفته‌های اخیر، استان‌های کانادا برنامه‌های مختلفی را برای کاهش سختی محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفتند. برای مثال، استان انتاریو برنامه‌هایی را برای بازگشایی مشاغل کم خطر با رعایت نکات بهداشتی در روزهای آینده ارائه کرد. ارائه کنندگان خدمات مربوط به آموزش و آزمون زبان نیز در حال آماده کردن خود برای شروع فعالیت مجدد هستند. در کانادا آزمون‌های آیلتس در استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و منیتوبا، برگزار می‌شوند. آزمون زبان سلپیپ نیز در حال حاضر در بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود و در هفته‌های آینده استان‌های بیشتری این آزمون‌ها را برگزار خواهند کرد. در خارج از کانادا، هنگ‌کنگ در حال حاضر برگزار کردن آزمون سلپیپ است. آزمون آیلتس نیز در حال حاضر در ۲۹ کشور در حال برگزاری است. برخی از این کشورها عبارتند از: استرالیا، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، نیجریه، روسیه، ویتنام و غیره.

کانادا همچنان درخواست مهاجرت می‌پذیرد

دولت کانادا بر این باور است که ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر آن نباید موجب دور شدن از اهداف مهاجرت این کشور شود. به همین دلیل، اداره مهاجرت در بحران ویروس کرونا به متقاضیان این شانس را داد تا بتوانند با ارائه توضیح در مورد نقص مدارکشان، از رد شدن درخواست‌شان جلوگیری کنند.
Rate this post
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes