مشاغل پرتقاضای کانادا در سال 2023

مشاغل پرتقاضای کانادا در سال 2023

با شروع شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای کانادا خودشان را با این شرایط وفق دادند. در این دوران، بسیاری از کارمندان در خانه کار خود را با پلتفرم‌های تعاملی آنلاین و تماس ویدیویی ادامه دادند. مشاغل دیگری که به حضور فیزیکی نیاز داشتند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی دولت، مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی، اجرا شدند.

در کنار این تغییرات، تعداد قابل توجهی از مردم نیز به دلیل این بیماری، محدودیت‌ها و قرنطینه شغل خود را از دست داده‌اند. اما احتمالا این وضعیت در نیمه دوم سال تغییر می‌کند. بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی قصد دارند کارکنانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا از کار خود اخراج یا بیکار شده‌اند را دوباره استخدام کنند. کارشناسان نیز در حال پیش‌بینی چشم انداز سال ۲۰۲۲

هستند. رندستاد (Randstad)‌ کانادا، شرکت مشاوره منابع انسانی، پیش بینی‌های خود در مورد مشاغل برتر کانادا در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. طبق گفته این شرکت، ده شغل پرتقاضا در کانادا وجود خواهند داشت و افرادی که دارای مهارت تخصصی هستند شانس زیادی برای استخدام در سال 2022 دارند.

ده شغل پرتقاضای کانادا در سال 2023

به گفته رندستاد، موارد زیر برخی از موقعیت‌های شغلی پر تقاضا در طول سال 2023 خواهند بود:

خدمات مشتریان

به علت شیوع بیماری کرونا، نیاز به خدمات مشتریان به طرز چشمگیری افزایش یافت. آنها با مشتریانی سروکار دارند که از نظر عاطفی آسیب دیده‌اند. این مشتریان انتظار دارند با کسانی مشورت کنند که بتوانند شرایط آنها را تغییر بدهند. بازپرداخت و لغو کردن از جمله وظایف خدمات مشتریان است.

رانندگان

وجود این شغل در لیست ده شغل پرتقاضای رندستاد اصلا تعجب آور نیست. به دلیل بیماری کرونا، راننده تمام وسایل نقلیه به ویژه کامیون پرتقاضا خواهد بود؛ زیرا بسیاری از آنها مسئول تحویل تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و کالاهای اساسی به فروشگاه‌های سراسر کانادا هستند.

پرستار رسمی

کمبود پرستاران رسمی قبل از ویروس بیماری کرونا نیز در کانادا وجود داشت. شیوع این بیماری، افزایش بیماران و نیاز به مراقبت‌های ویژه، نیاز به پرستاران را افزایش داد. تخمین زده می‌شود که کانادا تا سال 2023 برای کمک به جمعیت سالمند به 60،000 پرستار نیاز داشته باشد.

کارگر عمومی

کارگران عمومی در سراسر کشور بسیار مورد تقاضا هستند. اگر به این شغل علاقه دارید، باید بدانید که فرصت‌های شغلی کارگر عمومی بیشتر از درخواست کارفرمایان است.

مهندس برق

مهندسان برق تقاضای زیادی دارند؛ زیرا شرکت‌های مختلف به سیستم ارتباطات پیچیده نیاز دارند تا در طول دوران شیوع بیماری کرونا فعالیت کنند. نیاز به مهندسان برق دارای مهارت‌های مختلف فنی و تخصصی مانند مهارت‌های ارتباطی و نوشتن نیز افزایش یافته است.

توسعه‌ دهنده نرم افزار

دو علت برای تقاضا و نیاز زیاد به سازندگان نرم افزار وجود دارد: اشتغال کارمندان در خانه و محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیکی. افرادی که بتوانند وب سایت‌ها و نرم افزارها را کدگذاری، طراحی و ایجاد کنند، می‌توانند در کانادا استخدام شوند.

حسابدار

در زمان بحران مالی، حسابداران بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. حسابداران می‌توانند در مواردی از جمله دسترسی به بودجه دولتی و تخفیفات مالیاتی به مشاغل مشاوره دهند. آنها همچنین به مشاغل کمک می‌کنند تا در مورد رشد کسب و کار خود تصمیمات مهمی بگیرند.

مدیریت منابع انسانی

یکی از مشاغل حیاتی و مهم در دوران شیوع بیماری کرونا، مدیر منابع انسانی است. این مدیران سیاست‌های مربوط به منابع انسانی مانند سیاست‌های کار از راه دور، ایمنی و بهداشت را طراحی می‌کنند. آنها همچنین مسئول حفظ روحیه کارمندان در چنین شرایط سختی هستند.

مشاور مالی

با توجه به شیوع بیماری کرونا، بیشتر مردم احساس امنیت اقتصادی کمتری می‌کنند؛ به این دلیل مشاوران مالی در این لیست قرار گرفته‌اند. آنها به این افراد كه در پرداخت وام، اجاره و بدهی با مشكل روبرو هستند، پشتیبانی و مشاوره ارائه می‌دهند.

بخش فناوری

باوجود بیماری کرونا یا بدون آن، کمبود نیروی کار زیادی در بخش فناوری وجود دارد. به همین دلیل، تمرکز برنامه‌های مهاجرتی انتاریو و بریتیش کلمبیا بر جذب نیرو در بخش فناوری است. مهاجران در رشد فناوری کانادا تأثیرگذار هستند. نیروی کار متخصص و با استعداد به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال تقاضای بالایی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
Notifications Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes